KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 27, 2008

BILA KAMI SETUJU?

utarawan
Betoi ka semua bahagian Umno di Kedah setuju dengan keputusan pucuk pimpinan parti bahawa pemilihan jawatan di peringkat cawangan, bahagian dan Majlis Tertinggi Umno ditangguhkan sampai tahun depan?

Bilakah ketua-ketua bahagian yang menganggotai Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah bersetuju dengan keputusan itu?

Adakah pengerusi badan perhubungan Umno negeri bertanyakan pendapat tiap seorang ketua bahagian di Kedah sebelum memaklumkan kepada pucuk pimpinan parti?

Media memetik Ketua Penerangan UMNO Muhammad Muhammad Taib sebagai berkata bahawa “semua Badan Perhubungan UMNO Negeri bersetuju supaya ditangguhkan pemilihan parti yang dijadualkan pada Ogos ini kepada Jun tahun depan.”

Menurut dua orang pemimpin bahagian Umno di negeri ini “depa tak tanya kami pun…bila ada buat decision macam tu?...Depa tanya hang dak? (sambil merujuk kepada rakannya yang juga seorang ketua bahagian). Pemimpin bahagian yang seorang lagi menjawab "Tarak pun...awat buat keloloh macam ni?”

“Sapa buat keputusan untuk kami?", kedua-duanya bertanya.

Petangnya saya menelefon seorang lagi pemimpin bahagian yang berpangkat pak menakan juga bertanyakan soalan yang sama. “Aihh!...Aku tak tau pun (ada keputusan macam ni)? Pasai pa pulak nak postpone?”.

Semalam Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Sembilan Mohamad Hassan berkata beliau tidak setuju pemilihan ditangguhkan, sebaliknya berpandapat adalah perlu diadakan pada tahun ini seperti yang dijadualkan oleh ibu pejabat parti.

Kalau tidak silap, kenyataan Muhammad itu membayangkan bahawa Mohamad selaku ketua parti di peringkat negeri juga bersetuju dengan keputusan itu. Bagaimanapun, nampaknya pendapat Mohamad menyanggah apa yang dinyatakan oleh Muhammad.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive