KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 21, 2008

Bincang blog: Berilah peluang kepada RTM

 detikdaily - (...) MENGENAI rancangan Blog di TV1 semalam, rasanya tidak payahlah saya mengulas terlalu panjang. Saya sudah pun beri maklum balas kepada petugas RTM yang ramai hadir.

Saya yakin mereka faham. Malah saya yakin menteri, Ahmad Shabery Cheek, telah mendapat banyak maklum balas, faham dan akan bertindak.

Menang waktu terlalu singkat. Masa berbincang tak sampai 15 minit. Tetapi anggaplah ia sebagai proses pembelajaran -- buah cempedak di luar pagar, ambil galah tolong jolokkan, saya budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan. Selain ulasan berharga saudara dan saudari dalam blog ini, saya juga menerima SMS dan panggilan telefon mengenai program itu. Terima kasih.

Kalau banyak yang menonton dan kecewa itu menunjukkan “promo” RTM berjaya tetapi program sebenar gagal menetapi harapan penonton. Kesimpulannya RTM ada pengaruh tetapi tidak berjaya memenuhi harapan khalayaknya.

Namun kita berilah peluang kepada RTM. Saya rasa bukan mudah bagi mereka mengadakan program seperti ini. Saya lebih cenderung melihat yang positif.

Misalnya, pertama daripada pengundian telefon atas tajuk “mampukah blog menjadi media alternatif,” kalau tidak silap saya, 94 peratus responden menjawab “ya.” Hanya enam peratus menjawab “tidak”. More...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive