KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 23, 2008

PKR + UMNO = Kerajaan Baru Malaysia

http://www.powerofculture.nl/files/images/jul07_anwaribrahim.jpgtranungkite - [...] Dia bermati-matian mengatakan yg DSAI akan join UMNO tapi dalam mekanism yg berbeza iaitu UMNO mesti berada dibawah pentadbirannya... Dulu mungkin agak mustahil, tapi dalam keadaan UMNO sekarang di tempat tercorot yg dahagakan sokongan,tak mustahil perkara itu berlaku...( UMNO semakin terhakis kuasanya & PKR pula dalam saat pengukuhan kuasa... sama2 memerlukan antara satu sama lain)

Juga dikhabarkan bahawa Pak Lah lebih rela memberikan kerusi panas Perdana Menteri kepada DSAI daripada Najib yg terlalu kurang daya inteleknya,kurang pengetahuan agamanya dan yg paling pasti Najib adalah diantara manusia yg terlalu takutkan bini...maka jika najib menjadi PM, siapa pemerintah sebenarnya??? Najib atau Rosmah??? Kalau najib jadi PM, maka setiap keramaian, pastinya akan ada acara karaoke yg mana menjadi acara kegemaran Rosmah botox itu.....(Eh...bukan botox la...kulit muka rosmah tegang & berseri2 sebab dia selalu ambik air sembahyang 5 waktu & selalu bangun malam bertahajjud la... jangan bersangka buruk tentang Rosmah...Kalau puji Rosmah,senang sikit nak dapat projek...hehehehe...)

DSAI lebih prefer bergabung dengan UMNO kerana darah UMNO telah mengalir lama didalam tubuh badan kaum utama dan terbesar di Malaysia iaitu Melayu & PKR sebenarnya sudah cukup untuk mewakili 3 kaum terbesar iaitu UMNO,MCA & MIC...Pada masa tesebut, parti komponen BN tadi mungkin akan hilang arah & demi untuk mengekalkan kuasa dan survival hidup, maka mereka terpaksa patuh sahaja kepada penggabungan tersebut atau ahli2 mereka akan masuk PKR.Ini kerana kalau mereka terus menjadi pembangkang pun, mungkin mereka akan akan jadi pembangkang yang lemah.

Setelah DSAI memerintah negara,maka dalam masa 10 tahun akan datang dan sebelum DSAI melepaskan jawatannya,DSAI akan secara perlahan2 meletakkan UMNO ditempatnya semula & pastinya kaum melayu akan memerintah negara ini semula.Ini kerana jika PKR masih menjadi majoriti pentadbir negara,kekacauan susun atur pemerintahan mengikut kaum agak sukar untuk dilaksanakan tanpa kelibat DSAI...Ketuanan rakyat yg dicanangkan oleh DSAI sebelum ini hanyalah sebagai talian hayat politiknya sahaja...Rakyat itu sebenarnya masih lagi terbahagi kepada 3 kaum utama iaitu Melayu,Cina & India. Jadi apa yg berbeza???Cuma approach nya sahaja yg bebeza.Mana mungkin DSAI dapat menafikan hak melayu seperti yg termaktub didalam perlembagaan malaysia.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive