KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 6, 2008

Apa yang tak kena dengan Syabas?

Khalid pula kata dapat air percuma
malaysiakini - Isu pemberian 20 meter padu air percuma kepada penduduk Selangor seperti yang dijanjikan oleh kerajaan negeri dianggap selesai dan akan diteruskan, kata menteri besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

khalid ibrahim"Esok, selesailah dan saya rasa, Syabas (Syarikat Bekalan Air Selangor) akan memasukkannya dalam akaunnya," katanya kepada pemberita.

Beliau ketika diminta mengulas kenyataan Syabas hari ini bahawa perbincangan syarikat itu dengan kerajaan Selangor belum mencapai keputusan untuk membolehkan 20 meter padu air diberi percuma kepada pengguna di negeri itu.

Bermula 1 Jun, seramai 1.5 juta pengguna individu di Selangor akan menerima air percuma sebanyak 20 meter padu sebulan atau bersamaan RM11.40 sebagai memenuhi satu daripada janji dalam manifesto Pakatan Rakyat dalam kempen pilihanraya umum lalu.... selanjutnya.
Tapi ........
Syabas: Tiada air percuma di S'gor
malaysiakini - Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) akan terus mengeluarkan bil air seperti biasa tanpa sebarang penurunan atau potongan subsidi, kata ketua pegawai eksekutifnya Datuk Ruslan Hassan.

water tap thumbnailKatanya, perbincangan antara syarikatnya dengan kerajaan negeri Selangor masih belum mencapai keputusan untuk membolehkan pemberian air percuma kepada pengguna mulai bukan ini.

Ruslan berkata, Syabas belum menerima arahan bertulis dari kerajaan negeri dan kerajaan pusat ataupun satu akujanji dari kerajaan Selangor atau agensi kerajaan negeri untuk membayarnya jumlah harga 20 meter padu yang dijanjikan itu.

Oleh itu, dalam satu kenyataannya, beliau berkata, pengeluaran bil Syabas akan berjalan seperti biasa dan pengguna dinasihatkan untuk membayar bil air mengikut jumlah dalam bil masing-masing. ...selanjutnya
No2umnO - Apa yang tak kena dengan SYABAS ni?
Berita berkaitan .....
Pemberian air percuma seperti dijanjikan [utusmeloya]
Rakyat Selangor berhak tidak bayar 20 meter padu air [utusmeloya]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive