KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 8, 2008

Menteri arah RAJA PETRA di tahan?

Imageharakah | ... Menurut hakim itu, dalam perintah penahanan yang dikeluarkan, menteri berkenaan mestilah memberikan alasan atau asas yang menyokong bahawa tindakan Raja Petra memang menimbulkan huru-hara dan ancaman kepada negara.

Kata beliau lagi, keputusan itu juga adalah isyarat bahawa akta yang zalim dan tidak berperikemanusiaan itu sudah tidak diterima di negara ini.

Malah, tambah beliau keputusan hakim itu juga merupakan satu keputusan berani dan peranan mahkamah yang mahukan perubahan.

Syed Ibrahim yang menyambut baik pembebasan Petra berharap kerajaan tidak bertindak membuat rayuan semula agar Petra ditahan di bawah akta tersebut.

Malah, beliau mengharapkan tiada 'agenda tersembunyi' di sebalik keputusan mahkamah tersebut, khususnya menjelang peralihan kuasa tahun depan.

"Kalau nak disebut wujudnya 'agenda tersembunyi' berkaitan pembebasan ini, boleh difikirkan begitu. Tapi, saya fikir tiada kaitan dan benar-benar berharap tiada agenda tersebut di sebalik pembebasan blogger tersebut," kata beliau.

Bagi GMI, tegas Syed Ibrahim, keputusan mahkamah ini menjadi satu dorongan kepada badan itu untuk terus berjuang dalam usaha memansuhkan akta zalim tersebut.

Ditanya perkembangan terbaru GMI, beliau berkata GMI dalam rangka ke parlimen untuk menyerahkan poskad bantahan yang telah ditandatangani rakyat Malaysia kepada Menteri Dalam Negeri sepanjang kempen badan itu, pertengahan tahun ini. ... selanjutnya.

1 comments:

armouris said...

asyik tulis artikel je, bila RPK nak tulis buku pulak. boleh jadi best-seller!

-----------------------
Derma Rumah Anak Yatim Budi Mulia, Perak
Awasi Tanda-tanda Strok
Dangers of Plastic in Food

Posting terkini

Blog Archive