KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 28, 2008

Tuntutan Pembinaan Masjid Disabotaj

tranungkite

Berita Oleh PC_SeriPristana

" Dua helai kain rentang yang menyatakan tuntutan, agar masjid segera dibina supaya penduduk-pendudk Islam di Saujana Utama Sg Buluh dapat menuaikan ibadah, terutamanya solat Jumaat dengan lebih selesa telah diturunkan oleh pihak yang tertentu.

Sekurang-kurangnya ada dua kain rentang yang digantung, bagi menyatakan tuntutan yang tersebut di atas.

Pertama; kain rentang yang digantung oleh pihak PAS; dan kedua, kain rentang yang digantung oleh pihak Surau Hidayah Saujana Utama, bagi mewakili umat Islam yang menetap di sini. Difahamkan bahawa kain rentang yang dinaikkan oleh PAS itu adalah bagi pihak PAS Cawangan Saujana Utama

1, PAS Cawangan Seri Pristana dan PAS Cawangan Saujana Utama

2. Manakala tiada kelihatan kain rentang dari pihak UMNO bagi menyatakan tujuan yang sama.

Tuntutan ini dibuat kerana lapan tahun adalah masa yang terlalu lama bagi pihak yang berkenaan mendirikan sebuah masjid sebagaimana yang sepatutnya.

Dapat dilihat bahawa pembinaan rumah-rumah baru semakin laju, termasuk pembinaan pasaraya, dewan untuk orang ramai, lapangan Futsal dan sebagainya; tetapi masjid, masih juga bekum dapat ditegakkan, walaupun setelah beberapa kali gontong royong membersihkan tapak mesjid telah dilakukan.

Dipercayai bahawa pihak yang berkenaan tidak mengambil berat untuk menyegerakan pembinaan masjid ini adalah kerana jumlah pengundi muslim di sini hanya sekitar 700 orang sahaja. Jadi, mungkin bagi pihak yang berkenaan, penyegeraan ini tidak perlu kerana ia tidak menggugat kedudukan politik mereka di Kuala Selangor ini.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive