KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 29, 2008

Nak 'umpat' atau nak 'merempat' ?


Dollah betul betul marah apabila dikatakan bahawa TG Hj Hadi membenarkan rakyat mengumpat. Kononnya kenyataan itu adalah FATWA terbaru Pemimpin pas itu. Tuduhan itu membuktikan bahawa UMNO dan BN sudah kelam kabut dan terdesak membuat fitnah. Ianya bukan lah FATWA sebagaimana yang digembar gemburkan. Haji Hadi tidak langsung terbabit dengan Majlis Fatwa yang bertindak mengeluarkan FATWA. Manakala, Sejauh mana Barisan Nasional mengikuti undang undang Islam pula? Nampaknya keadaan itu boleh dirujuk dengan tuduhan tuduhan rasuah, bunuh, letup bom dan isu kehakiman VK lingam.

Nak kata macam mana lagi. Bimbang kerajaan bukan kepalang. Telah beberapa kali di sebut oleh puak pemimpin Barisan Nasional bahawa mereka tidak bertindak menyerang individu, tetapi sebaliknya Dollah Badawi di dalam tidak sedar dan hilang ingatannya telah mencemuh peribadi TG Hj Hadi. Dimanakah pendirian sebenar UMNO dan Barisan Nasional di dalam memberikan syarat serta melaksanakan kata kata?

Nampaknya permainan politik kedua dua parti semakin rancak. Serang bila diserang. Siapa yang menyerang dan siapa yang diserang? Ada yang kepanasan, siang, pagi petang malam kerana nyawa dihujung tanduk. Tanduk akan tunggu masa untuk terkehel.

Kata dulang paku serpih, kata orang dia lah yang lebih. Alang alang seluk pekasam, biar sampai ke pangkal lengan dan tanya diri masing masing ...... NAK MENGUMPAT atau NAK MEREMPAT? Rakyat buat keputusan.

UBAH SEBELUM PARAH.

Nota: Wak baru pulang ambil anak disekolah. Di sekolah kedengaran kanak kanak sekolah rendah yang menjerit tak tau makna. "BN" Barang Naik .... jerit seorang kanak kanak yang diperhatikan oleh beberapa ibu bapa yang sedang menunggu anak mereka. Sementara ada seorang lagi kanak kanak menyahut .... "BN" Bontot Negro. Mungkin ini ditujukan kepada Khairy ... ehehehe

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive