KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 14, 2008

ZAM guna Perhimpunan Bulanan Kementerian untuk berkempen

kudaranggi

Menteri Penerangan Kerajaan Sementara (caretaker government) Datuk Seri Zainuddin Maidin (Mamu Zam) telah melakukan satu 'kesalahan' apabila ia menggunakan kedudukannya untuk berkempen bagi pihak parti Barisan Nasional.

Mamu Zam menggunakan pelantar (platform) Perhimpunan Bulanan Kementerian Penerangan, iaitu satu majlis rasmi bukan politik, untuk berkempen kepada kakitangan awam tentang kebaikan pentadbiran BN yang lepas.

Sebahagian daripada ucapan politik Mamu Zam disiarkan pula oleh RTM melalui siaran beritanya. Inipun sesuatu yang tidak betul dan tidak seharusnya dilakukan oleh RTM, tak kiralah sama ada pegawai RTM nak bodek dan ampu menteri atau tidak.

Perlu diingatkan bahawa kerajaan sementara yang mentadbir negara selepas pembubaran Parlimen pada 13 Februari itu bukan kerajaan BN dalam erti kata sebenanya. Kalau RTM memberi ruang kepada Mamu Zam berkempen bagi pihak parti BN, maka peluang yang sama hendaklah diberikan kepada tokoh-tokoh parti politik lain seperti PAS, PKR mahupun DAP. Itu baru adil.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive