KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 5, 2008

BN guna duit Tabung Haji untuk beli undi

detikdaily
Dari emel

Ini kisah benar yang baru saja berlaku. Tengahari ni, kebetulan aku tak keluar makan, Mak aku telefon luah rasa.

Baru-baru ni mak aku dapat tau dari satu sumber pembangkang, BN guna duit Tabung Haji untuk kempen. Mula tu, dengar ja la. Tapi hari ni, terbukti kebenarannya. Mak dan bapa aku ke Tabung Haji nak buat pengeluaran tapi tak dibenarkan. Pelikkan? Duit mak bapa aku, bukan duit org lain?

Dua bulan lepas info yang bapa aku dapat kena ada dalam akaun paling sikit RM1300 sebab bapa aku dah mendaftar untuk pergi haji. Tapi hari ni, mak aku nak keluarkan RM3000, dalam akaun dia ada banyak sikit la dari akaun bapa aku sebab tak diusik langsung banding akaun bapa aku yang selalu diusik bila memerlukan. Pegawai di pejabat Tabung Haji Sik bagitau, hanya boleh luluskan RM1000 sahaja.

Memang itu arahan yang dikeluarkan oleh pihak atasan. Bila mak aku panggil bapa aku, bapa aku pulak bersoal jawab dengan pegawai itu, pecahlah rahsia .... sapa2 yang ada simpanan di Tabung Haji, sejumlah rm6500 (bagi yang akaun ada sebanyak itu), disekat sementara.

Bagi yang jumlah di bawah tu, juga disekat mengikut jumlah2 tertentu sebabnya BN mintak bantuan Tabung Haji biaya kempen BN untuk pilihanraya ke 12 ....

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive