KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 15, 2008

Koh Tsu Koon KUTUK demo Umno

BERSATU: Kaum Melayu Pulau Pinang berarak bagi membantah kerajaan DAP menghapuskan Dasar Ekonomi Baru di pekarangan Komtar, Pulau Pinang.

Malaysiakini
Berdemonstrasi untuk menyuarakan pandangan bukanlah kaedah yang wajar dan ia bertentangan dengan keputusan BN dan Perdana Menteri, kata pemangku presiden Gerakan, Tan Sri Koh Tsu Koon.

Dalam satu kenyataannya hari ini, Koh berkata demonstrasi anjuran pemimpin dan penyokong Umno di Komtar semalam tidak bersesuaian dalam masyarakat majmuk.

Kira-kira 1,000 penyokong Umno menghadiri perhimpunan tersebut, yang ketuai antaranya oleh setiausaha perhubungan Umno negeri Datuk Azhar Ibrahim, selama satu jam.

Turut berucap di demonstrasi itu: bekas timbalan ketua menteri Datuk Seri Abdul Rashid Abdullah, wakil rakyat Sungai Dua - Datuk Jasmin Mohamed, dan ketua bahagian Bukit Mertajam - Datuk Musa Sheikh Fadzir.

Mereka berkumpul di kaki bangunan Komtar sebagai membantah kenyataan ketua menteri baru Pulau Pinang, Lim Guan Eng, yang ingin memansuhkan pelaksanaan Dasar Ekonomi Baru (DEB) yang telah membiakkan amalan rasuah dan pilih kasih.

Bersama beberapa sepanduk, kumpulan itu melaungkan slogan-slogan, antaranya "Jangan pinggirkan Melayu" dan "Jangan hapuskan DEB".

Koh berkata, walaupun demonstrasi itu hak semua individu untuk meluahkan perasaan tetapi ia haruslah dimanfaatkan dengan baik agar tidak meningkatkan lagi ketegangan atau konflik antara kaum.

"Kebebasan berhimpun harus digunakan dengan matang dan berkesan," katanya.

"Selain demonstrasi jalanan, menganjurkan forum dan seminar, menghantar memorandum dengan cadangan konkrit, disokongan dengan fakta dan perangkaan, menjadi pendekatan yang lebih berhasil ke arah menyelesaikan sesuatu isu, termasuk langkah-langkah memperbaiki status sosio-ekonomi sesuatu kumpulan atau masyarakat yang terpinggir.”

No2umnO - UMNO CAKAP TAK SERUPA BIKIN SEBAB KEPALA SUDAH PUSING

1 comments:

Anonymous said...

Agreed with Dr. Koh, Police say don't do that (Police kata jangan!), jadi beruk dijalan raya!.
Previously, Zam told that this is not or culture you say this this this this this opposition. It is rude shame to Malays.

Posting terkini

Blog Archive