KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 15, 2008

UMNO UNTUK BANGSA ATAU GILA KUASA?

14/03/2008 7:31pm
PUTRAJAYA 14 Mac – Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, beliau telah menyerah kan surat watikah kepada Datuk Seri Shahidan Kassim, yang membolehkannya dilantik sebagai Menteri Besar Perlis dan membentuk barisan Exco negeri itu.

“Saya telah bagi surat watikah kepada Datuk Seri Shahidan Kassim, yang menjadi pengerusi badan perhubungan Barisan Nasional (BN) negeri Perlis, yang telah menang (dalam pilihan raya yang baru lalu).

“Surat watikah itu adalah untuk dipersembahkan kepada Duli Yang Mulia Raja Perlis supaya dia (Shahidan) dilantik sebagai Menteri Besar dan tubuh kerajaan negeri Perlis,” katanya kepada Bernama dalam satu temu bual di Seri Perdana, kediaman rasmi Perdana Menteri.
Tidak cukup dengan isu bangsa dan DEB, Abdullah Badawi mahu memberitahu bahawa BN dan UMNO itu lebih berkuasa dari Sultan dan Raja. Sejarah Mahathir mahu diulang. Merendahkan kuasa Sultan atau mereka sudah lupa rukun negara. "Kesetiaan kepada Raja dan Negara".

Kenyataan media dibuat setelah mendapat tahu bahawa Shahidan Kassim telah ditolak perlantikannya. Kini yang bakal menyusul perkembangan yang serupa adalah Idris Jusoh. Perubahan besar bakal berlaku. Pihak Istana dan Sultan sudah membukti mereka ada kuasa yang selama ini tidak diguna. Sudah diberi betis, hendakkan peha.

Rais Yatim selaku barua UMNO cuba mempengaruhi keputusan Raja Nazrin, lantas di bidas pula oleh Prof Madya Dr Mohammad Agus Yusoff. Apakah agenda UMNO selepas ini? Bukan kah Sultan itu merupakan kuasa Bangsa Melayu dan apa kah agenda puak puak UMNO ini? Untuk bangsa atau gila kuasa?

1 comments:

Anonymous said...

UMNO BUKAN SAJA GILA KUASA, JUGA GILA BABI, GILA DAJAL, GILA BERUK DAN GILA PERLEMBAGAAN
..RAIS PEMABAKAR JAMBATAN TIDAK BACA SOAL MATEMATIK, CAMPUR TENGOK PASTU BUAT PERSAMAAN BERIKUT:

Jumlah Kerusi BN Jumlah Kerusi BR
masukkan tanda <, > atau = , budak-budak pun tau tau menilai "less than", "more than" atau "equal as", ni lah yang asas Matematik ada dalam Pengajaran Matematik Dalam Bahasa Inggeris tu yang UMNO juga ajag.

dalam program java begini;
int jumlahKerusiBN
int jumlahKerusiBR;
if(jumlahKerusiBN <=JumlahKerusiBR)
System.out.println("BA Jadi Kerajaan");
else
System.out.println("BN Jadi Kerajaan);
else
System.out.println("beruk jadi kerajaan');

...wak bahasa aturcara JAVA bukan Bahasa jAWA!

Posting terkini

Blog Archive