KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 12, 2008

KJ menantu kepada Pengerusi Babi Negara (BN)

alkerohi - Difahamkan berlaku penciptaan nama singkat yang menarik bagi parti-parti politik di Malaysia ketika perbahasan di Parlimen Malaysia.

Menantu kepada Perdana Menteri negara Malaysia, Khairy Jamaludin menggelarkan Parti Keadilan rakyat sebagai, "Parti Khinzir Raksasa"(PKR). KJ memang terkenal dengan ciptaan atau gelaran-gelaran negatif yang dipelajarinya dari 'entah siapa'. Dia adalah innovator dalam hal seperti ini.

Sebelum ini dia memperkenalkan 'beruk' dan 'beruk jalanan'. Sindiran dengan gelaran barunya itu membuatkan Ahli Parlimen Pokok Sena, Tuan Haji Mahfuz Omar kembalikan nama singkat BN sebagai "Babi Negara" kepada KJ.

Bermakna, dengan gelaran baru ciptaan KJ, Abdullah Ahmad juga adalah Pengerusi kepada satu gabungan parti yang bernama Babi Negara (BN). KJ pula adalah menantu kepada Pengerusi Babi Negara.

Bukan begitu KJ ?

4 comments:

Anonymous said...

mesti khiry suka kat gelaran tuu...

sebab tu bikin kontroversi skitt..


tak cayee.......
tanye dia....

mesti tak tido malam....pasal suka sangat dengan gelaran tuu...

kuang...kuang....kuang....

mangchikla said...

Kesian lak rasa . Dulu Pak Mentua pon kene "Orang Badwi di tanah Arab jaga Unta , kambin, anak badwi disini dok jaga Khindzir!"... Skrang nih pula Pengerusi Babi Negara..isk isk isk

anakperlis said...

KJ berlajar ni dari Oxfort(buat malu kah lulusan oxfort ni)finally dia menjadi wakil parlimen radi BN(babi negara), tahniah. Ha....Ha...Ha...

Anonymous said...

PBN = Projek Babi Nasional .. pon sedap jugak bunyinya.
tak Pon :

Beruk Negara atau Barua Negara

Posting terkini

Blog Archive