KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 16, 2008

Satu nak turun harga minyak, satu nak pertahankan parti politik

nore75reform | ...Pada Nora mudah, yang mana menyebelahi rakyat, di situ Nora sokong. Apa yang Nora rasa ialah memang Shabery tak faham masalah rakyat atau tidak mampu mempertahankan tindakan mereka menaikkan harga minyak. Semakin terasa kenaikan harga minyak dan harga yang naik disebabkan minyak. Weiii terasa betul dan ini bukan main-main. Mungkin Shabery tak faham – tak payah bagi subsidi road tax – atau insentif lain tapi harga minyak jangan naik sebab harga minyak naik semua pun naik.

Nora teringat cerita Abang Jeff – dia pun seorang reformis dan aktivis pekerja yang buat kerja sambilan dengan membekal kuih Melayu dan tapai di sebuah hotel terkemuka di PJ.

Dia cerita pada Nora masa hantar kuih Melayu kat Hotel, Eksekutif Chef Hotel itu tegur kenapa kuih itu mahu dinaikkan harganya. So, Abg Jeff atau nama sebenarnya Jaafar pun berkata, boss harga minyak naik, boss. Eksekutif Chef itu pun kata, huh alasan la ini. Buat kuih bukan perlu petrol ! kata chef tersebut. Abg Jeff pun balas balik – betul tuan , betul saya silap , tak de kena mengena buat kuih dengan petrol, buat kuih mana guna petrol tuan, saya mengaku salah. Tapi esok tuan kalau kuih ini siap saya akan pos ke tuan. Tak guna petrol untuk hantar, kan tuan. Chef itu pun termenung. Nora bantai ketawa.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive