KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 16, 2008

Undang undang apa?

Akuan sumpah ni lebih kurang fungsinya dengan membuat lapuran polis. Tujuannya ia di buat adalah untuk meminta pihak bertanggung jawab membuat siasatan di atas si tertuduh di dalam lapuran dan akuan tersebut.

Di dalam kes Liwat Saiful dan Anwar, Anwar adalah tertuduh yang sekarang di tangkap dan di soal siasat. Pantas tindakan polis, boleh la di puji. Sementara di dalam Kes Akuan Sumpah Raja Petra, Rosmah adalah tertuduh.

Yang menariknya, di dalam kes Liwat, tertuduh di tangkap, tetapi di dalam kes Akuan Kaboom C4, Raja petra pulak yang di tangkap. Kejadian berlaku di dalam tempoh sehari.

Ini berita tentang Raja petra yang terbaru...

POLICE has obtained a warrant of arrest against Raja Petra Kamaruddin, blogger and owner of Malaysia Today for criminal defamation. This is in connection with the latter’s statutory declaration that the Deputy Prime Minister Datuk Seri Najib Tun Razak’s wife, Datin Seri Rosmah Mansor, was present when Mongolian national Altantunya Shaariibuu’s body was blown up. - NST
Terlalu jelas jalan cerita dan terlalu berbeza tindakannya. Ini belum lagi cerita tentang Akuan Bersumpah, Balasubramaniam. Kalau begini lah sistem yang kita ada, tak hairan kalau siasatan dibuat terhadap kes itu, sekali lagi tindakan pelik akan berlaku.

Yang lepak tak disentuh masih lagi Najib ..... Macam lah rakyat tak perasan. Tapi korang jangan terkejut kalau tindakan berbeza ke atas kes kes itu nanti, alasanya masih "Tindakan tiada motif politik".

Diorang tahu kita dah perasan, tapi masing masing buat buat tak tau. Semuanya kerana, ada kuasa, gua boleh buat apa gua suka. Ini dunia ana yang punya. Cehhhh .... piiiraaah mabuk !!!

Aku tak tau apa yang korang rasa, tapi pada aku...semua ni dah macam citer kartun Pink Panther...kalau pink panther yang bibirnya kaler pink, dia ni sentiasa selamat dari mala petaka. Asyik asyik .... orang tua ni pulak yang kena

Imej gua cilok dari Hard T .... korang check lapuran di sana

1 comments:

Anonymous said...

undang2 rimba!.ada kuasa,ada harta,dapatkan wanita dan boleh saja bermaharajalela!.memang gila,tangkap orang sebelum masa,lepas tu guna polis komando lagi.ya ALLAH jika tidak menjadi kemurkaanMU,terimalah doaku ini,hancurkanlah rancangan pemerintah dan kuncu2nya yang zalim itu.

Posting terkini

Blog Archive