KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jul 16, 2008

Shabery Cheek Ada Batu?

bulanpenuh2012 | ....Nanti dulu! Jangan salah faham dengan pemilihan tajuk artikel ini.

Mungkin boleh ditafsirkan bahawa saya merujuk kepada keberanian Menteri Penerangan Shabery Cheek untuk berhadapan dengan Saudara Anwar Ibrahim dalam debat Agendadaily malam tadi berasaskan ungkapan ‘ada batu’ yang merujuk kepada seorang yang berani. Tetapi ia juga membawa maksud kurang enak kerana ada sedikit unsur kelucahan.

Justeru yang saya maksudkan dengan Shabery ‘ada batu’ itu adalah perangai Shabery Cheek dalam perdebatan itu di mana dia memilih untuk melontar serangan peribadi, penafian stereotaip dan juga hujah setaraf fikiran ketua kampung Umno yang lari dari kerangka asal debat ‘Hari Ini Memerintah, Esok Turun Harga Minyak’.

Sebagai pendokong demokrasi dan kebebasan bersuara, saya terharu dengan kesediaan Shabery Cheek untuk berdebat dengan Anwar.

Mulanya memanglah saya sedikit kecewa kerana saya mengharapkan Dolah Badawi akan mengorbankan sedikit waktu tidurnya untuk mentarbiyah Anwar yang sering dituduhnya memutarbelitkan fakta dan mengelirukan rakyat.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive