KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 4, 2008

YURAN: KENA DAN KENA

YURAN SEKOLAH

dipetik: kujie2.blogspot

Intan Safura ( Tahun 3 )

1. Kokurikulum RM 2.00
2. Kertas Ujian Dalaman RM 6.00
3. Sukan Tahunan RM 6.00
4. Pendidikan Moral RM 6.00
5. Yuran Takaful RM 1.50
6. Yuran MSSM RM 2.00
7. AIA Student Accident Shield ( pilihan ) RM 20.0
8. Akhbar mingguan ( xin xin) RM 11.00

Bayaran kelas komputer
Pendaftaran ( setahun) RM 20.00
Yuran Bulanan RM 11.00 x 10 bulan = RM 110.00

Bayaran Kelas Tambahan ( PIBG)
Yuran Bulanan RM 17.00 x 10 bulan = RM 170.00


Jumlah saya perlu bayar hari ini = RM 102.00
Jumlah yang saya perlu bayar setiap bulan selama 10 bulan = RM 28.00

2. Amirul Syafiq ( Tingkatan 2 )

Yuran RM 44.50
Yuran PIBG RM 20.00

Jumlah saya perlu bayar = RM 64.00

3. Amirul Syazwan ( Tingkatan 4 )

Yuran RM 44.50

Jumlah yang saya perlu bayar untuk 3 orang anak hari ini = RM 211.00. Jumlah ini tidak termasuk pembelian buku latihan, buku tulis, lencana,t-shirt sekolah,tali leher dan lain² keperluan alat tulis .

Yuran percuma yang diwar²kan dan keluar surat khabar baru dan lama, tv siang dan malam hanyalah RM 4.50 untuk sekolah rendah dan RM 9.00 untuk pelajar sekolah menengah.

1 comments:

Orked said...

Apa yg saya tulis di sini adalah penyataan...saya sengaja tinggalkan ruang untuk masing² memberi penilaian dari fakta yang saya bentangkan...

Bagi diri saya, yuran sebanyak itu untuk setahun bukanlah apa sangat.... kalau di nilai rokok yang bapa pelajar sedut yang mengandungi 4000 racun yang bukan saja membahayakan diri sendiri malah orang lain lebih mahal kosnya dalam sebulan.

Orang yang riuh berkokok yuran persekolahan mahal datang dengan kereta menjalar yang bayaran bulananan rm 300-500.

Tetapi itu bagi kita yang mampu, bagaimana dengan penduduk yang pendapatannya dibawah garis kemiskinan?

Yang mempunyai anak 4-5 orang? Saya orang Baling dan saya tahu semua kesulitan dan kesempitan hidup mereka.

Posting terkini

Blog Archive