KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 4, 2008

Yuran - Kena tipu lagi da..

Kena Tipu Lagi Daa...
khayalkhayal.blogspot


Mulai tahun 2008 ni, aku dah tak payah beli buku teks. Yuran sekolah tak akan dinaikkan. Begitulah katanya semasa tahun 2007 dulu. Masa tu aku punyalah melonjak gembira macam monyet baru lepas bersetubuh. Hari Rabu lepas aku ke Sekolah Agama Aiman nak bayar yuran. Hampeh sungguh. Kena tipu lagi untuk ke sekian kalinya. Dalam resit bayaran tu, ada tambahan dua item ditulis tangan. Entah apa-apalah item tu, tapi aku difahamkan ia berkaitan dengan buku kerja dan buku latihan. Jumlah bayaran untuk dua item tambahan tu lebih tinggi pula daripada jumlah beli buku teks. Akhirnya, walhasil tak balik asal, aku (dan semua ibu bapa yang kena tipu) terpaksa bayar lebih mahal daripada tahun sebelumnya, lebih mahal daripada jumlah perbelanjaan beli buku teks + yuran. Gambir tahap sidratul muntaha para penipu berbayar ni semua!

Sampai bilalah nak hidup bergelumang rasuah, korup dan makan harta tak tentu pasal ni? Ada kroni dalam industri percetakan buku ke? Well... at least itu le apa yang aku teorikan masa mula-mula berita keluar bagi ahu tak perlu beli buku teks tu. Teori aku dulu ialah, ibu bapa tak payah beli lagi, tapi sekolah kena beli. Tak taulah setiap tahun ke haper ke, tapi sekolah kena beli untuk provide buku teks secara pinjaman kepada murid-murid yang bertungkus-lumus nak timba ilmu. Lebih senang dapat duit melalui saluran kerajaan daripada ibu bapa secara individu, ye dok?

Dan taraf ilmu sudah ditirunkan ke pinggir jurang kehinaan. Apa lagi yang tinggal?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive