KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 6, 2008

BAIYA.....MAU IC KA?

BN bantu 3,000 dapatkan dokumen pengenalan diri

KLANG: Lebih 3,000 rakyat Malaysia yang masih tidak mempunyai sebarang dokumen pengenalan termasuk sijil kelahiran dan MyKad, termasuk yang datang dari Pulau Pinang dan Johor, kini dibantu untuk memperoleh dokumen penting itu bagi membolehkan mereka menjalani kehidupan seperti anggota masyarakat lain.

Kebanyakan mereka yang datang ke kaunter sementara yang dibuka dan dikendalikan 100 sukarelawan dari Sekretariat Sukarelawan BN dan MIC Bahagian Klang, di Dewan Hamzah, di sini adalah kaum India, manakala beberapa lagi adalah kaum Cina yang juga tidak mempunyai dokumen pengenalan diri sejak lahir.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, berkata beliau tidak menjangkakan ramai rakyat Malaysia berketurunan India yang tidak mempunyai dokumen penting seperti sijil kelahiran dan MyKad. more...


No2umnO - Bila tiba musim pilihanraya, isu IC, JPN, Surat Beranak, Media, Bantuan, Orang Miskin semuanya menjadi isu. 50 tahun merdeka, IC pun tak der. Tak ke haru namanya. Malaysia serba canggih, MSC Super Corridor, Cyber Jaya dan macam macam jaya lah lagi. Tapi IC tak der....ada yang tak kena nihhh....

Bila kata negara teruk .....wei pemimpin pun bangun. Siapa yang cakap tu? !!!! Cehhhh bukan main hebat lagi. Rupanya tak der IC. Menteri pun boleh beli Sijil TIPU, rakyat tak der IC. memang memalukan. Atau ada udang disebalik batu.

Bahyaa (Panggilan 'abang' untuk orang Bangladesh).....Mau IC KA?

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive