KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 6, 2008

Bila dah tak caya kehakiman


Khidmat Ketua Hakim Negara dilanjut 6 bulan
Utusan Meloyakan

KUALA LUMPUR 5 Feb. – Yang di- Pertuan Agong, Sultan Mizan Zainal Abidin telah memperkenankan pelanjutan perkhidmatan Datuk Abdul Hamid Mohamad sebagai Ketua Hakim Negara selama enam bulan mulai 18 April hingga 17 Oktober tahun ini.

Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Mohd. Sidek Hassan dalam satu kenyataan di sini hari ini berkata, pelanjutan itu adalah selaras dengan peruntukan Fasal (1) Perkara 125 Perlembagaan Persekutuan.

Tambah beliau, Abdul Hamid yang dilantik sebagai Ketua Hakim Negara pada 1 November 2007 akan bersara wajib kerana mencapai umur 66 tahun pada 17 April tahun ini.

No2umnO - Nak lanjut ke tak lanjut ke, aku tak mahu ambil tahu. Bukannya tambah lega, sakit hati ada le. Macam macam orang dah boleh lanjut jawatan. Pangkat dan jawatan penting penting pulak tu. Kepercayaan kepada sistem kehakiman dah luntur. Rakyat tidak tahu implikasi lanjut jawatan mereka mereka ini semua. Kalau lanjut lanjut tanpa ada sokongan rakyat, bila pulak anak anak kita yang pandai belajar tu nak berjawatan tinggi. Jangan sampai orang tak boleh nak beza antara kerusi dan ketua hakim. Bimbang sama je lentuk nye. Bila cakap, angguk angguk. Tolak sikit jatuh tersungkur. Bila dah terjatuh, terus masuk wad. Maklumlah "LANJUT" punya hal. Lanjut jawatan pada yang lanjut umur.......

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive