KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 30, 2008

Bekas Ketua Pengarah Lembaga Padi dan Beras Negara (LPN) 1989 - 1992, Datuk Mohd Amir Yaakub berkata, hanya dengan cara inilah kerajaan boleh mengawal

Siasahdaily - (...) Bekas Ketua Pengarah Lembaga Padi dan Beras Negara (LPN) 1989 - 1992, Datuk Mohd Amir Yaakub berkata, hanya dengan cara inilah kerajaan boleh mengawal balik industri terpenting negara ini.

Industri padi dan beras negara telah diserahkan kepada pihak swasta apabila peranan LPN telah diserahkan kepada syarikat padi dan besar negara, Bernas pada tahun 1984.

Datuk Amir, ketika ditemui Siasah baru-baru ini, bersetuju dengan pendapat seorang profesor bahawa kerajaan telah tidak lagi menjaga kepentingan industri padi dan beras negara sejak 15 tahun yang lalu sebaik sahaja Bernas ditubuhkan.

Datuk Amir, dipenghujung keriernya selaku Ketua Pengarah LPN telah menulis satu iaitu pada 16 September 1992 telah menulis satu laporan khas kepada Ketua Setiausaha Negara ketika itu, Datuk Ahmad Sarji Abdul Hamid bagi menerangkan kepentingan industri padi dan beras negara. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive