KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 10, 2008

BLOG ALI RUSTAM TERUS TERDIAM LESU

Radenjowo
Budaya ikut ikutan..... Wak nak komen sikit pasal budaya bangsa kita. Bila orang lain pakai botox, kita nak pakai juge. Anak si limah tu cocok vitamin C, ewahhhh, anak kak Peah pun nak juga. Orang lain bagai seluar kembang bawah yang dulu dipanggil "bell bottom", melayu pun sibuk nak pakai cam tu. Maka nak sesuaikan dengan seluar jenis tu, kena pakai kasut yang tapaknya 5 inci. Besar depan dan belakang. Budak muda sekarang mungin tak pernah lihat. Tapi kasut tu boleh dijadikan lapik meja yang patah kaki atau 'hammer' penukul paku sangkut baju dinding. Kalau dalam hutan tak der bekas air, boleh juga gunakan untuk takung embun.

Apa apa pun, budaya ikut bangsa kita ni tidak di lorongkan ke cara yang betul. Jika betul sudah pasti Malaysia bakal menjadi negara pengeluar terbaik. Ciplak dan tukar jenama. Hehehe....jahatnye.

Contoh budaya ikut ikutan yang ada pada kita adalah seperti berikut,

Dari Kacamata Mohd Ali Rustam
Orang lain ada blog, dia pun nak ada blog. Tak tanya diri, mampu atau tidak, yang penting, boss kata suruh buka, dia pun buka. Lepas buka, blog domain sampai hari ini. Umpama hangat hangat taik zirapah. Kekadang, geleng kepala gak wak. Bukan tak nampak ..... tapi nampak. Bukan tak dedah .... tapi dah dedah. Masih ada yang tak terlihat rupanya. Budaya ikutan UMNO yang tidak mendatangkan faedah. Dah buat .... tinggal. Kalau blog ni jadi macam anak dara, masa depan pasti gelap bila ada yang Lepas buat ...... tinggal. Tak ke parah jadinya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive