KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Apr 10, 2008

Operasi Lalang dari kacamata Sanusi Junid

Perhimpunn di Stadium TPCA sebelum Operasi LalangKlpos -

(...)
“Waktu itu orang ramai hendak datang dari seluruh negara sehingga ada yang kata akan mencecah satu juta orang,” katanya.

Menurutnya, beliau memang mahukan rapat raksasa tersebut diadakan. Tetapi, “Polis datang untuk menahan kita (UMNO) dari mengadakan rapat raksasa itu. Ada pegawai polis waktu itu yang saya kenal, kata kepada saya, kalau awak buat juga, polis tidak setuju, polis akan tangkap awak,”

 “Saya pun hendak ditangkap, kerana apa? Kerana saya pengerusi yang pergi kempen satu Malaysia untuk diadakan rapat raksasa. Saya hendak rapat raksasa, tapi bila polis suruh batalkan, saya batalkan.”

“Tiba-tiba polis tengok, bukan saya saja hendak buat rapat raksasa, tapi ada pihak lain pun hendak sama, dan mereka hendak buat kacau, jadi waktu itu polis tangkap.

“Semasa itu polis yang buat keputusan untuk menjaga keamanan negara. Mungkin ada seorang dua yang tersilap tangkap, kemudiannya dilepaskan. more...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive