KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 21, 2008

Bersama Umno New-baru!..ayuh.

kalamperdana - “Mahathir itu Umno dan Umno itu mahathir” , dahulunya. Namun hari ini tidak lagi. Sebenarnya satu penipuan jika dikatakan Umno yang ada hari ini telah berusia 62 tahun itu cerita karut wal marut. Umno hari ini adalah Umno baru bikinan Tun Mahathir idola saya. Maka setalah idola saya ini keluar dari Umno, sepetutnya rakyat melihat Umno bikinan Mahtahir telah hancur dan yang ada hari ini adalah Umno baru yang benar-benar baru. Lebih baru dari yang baru!

Ayuh bersama Umno ‘New-baru’ (istilah ‘upgrading’ yang belum di luluskan oleh Dewan Bahasa)….hehehe…

Tindakan idola saya semestinya memberi sinafikan yang tersendiri, ramai percaya factor utama adalah kerana Pak Lah cuba membuang Mahathirisme dalam Umno dan cuba mencantas benih Mahathir junior ( Mj) dengan meletakan KJ sebagai pencabar Mj.

Politik Mahathirisme dan ‘politik dua beranak’ ( pinjam istilah orang lain) telah mengalami zaman kemalapan, maka kejutan harus di cipta moga-moga segelintir ahli Umno panik dan menangis teresak-esak lagi persis masa-masa lalu, namun tidak. Nehii!! Umno tidak penik lagi dan saya lihat terus sahaja ‘cool’, lembut serta lemah gemalai.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive