KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 21, 2008

Krisis oh Krisis

sebastianjoshua

Lama dulu kita sibuk pasal krisis kelapa, gula, tepung, minyak masak dan sekarang kita ada krisis beras. Belum kita cerita lagi yang bebarang naik harga mendadak seperti bawang, lada, sayuran, ikan udang sotong daging dan banyak lagi. Kelam kabut dengan barangan yang naik, dalam diam sebenarnya banyak lagi barang naik seperti barangan pembinaan, tol, pakaian sekolah dan bermacam macam. Batu ladung memancing pun naik harga.

Sapa salah ni? Rakyat salah kerana terlalu bermewah ke atau kerajaan yang tidak stabil?

Orang kata puncanya adalah dari minyak kerana minyak dunia sekarang ini dalam sekitar USD 129.50. Kalau harga minyak melambung tinggi maka SEPATUTNYA Petronas jadi makin kaya raya. Petronas tu kan hak kerajaan Malaysia maka SEPATUTNYA kerajaan Malaysia jadi kaya raya dan SEPATUTNYA kerajaan Malaysia ini asalnya dari rakyat maka SEPATUTNYA rakyat hidup senang dan kaya raya.

Sapa salah ni? Rakyat salah kerana terlalu bermewah ke atau kerajaan yang tidak stabil?

Lagi sedikit bab minyak. Rasanya dua tahun lepas Iran telah menyelar dunia kerana menggunakan matawang US Dollar untuk perdagangan. Hari ini terbukti bahawa matawang Amerika penyebab utama barangan dunia meningkat dengan mendadak. Minyak melambung bukan kerana permintaan mendadak tetapi kerana ekonomi Amerika telah runtuh.

Maka barangsiapa yang masih lagi taksub dengan US Dollar akan terperangkap satu hari nanti kerana matawang Amerika tidak akan bernilai lagi.

Itu krisis barangan, krisis moral dan kehidupan rakyat macam mana? Siapakah yang melambakkan pendatang haram di Malaysia? Kes jenayah yang melambung tinggi seolah olah tiada kesudahan. Rasuah seakan sarapan pagi yang wajib diambil untuk kesihatan poket. DAN siapa yang mencipta bohsia, borjan, mat rempit, mat pit, pelacuran dikalangan siswi serta lambakan bayi dalam tong sampah.

Adakah ibu bapa yang salah atau kerajaan yang tidak faham erti nilai modal insan?

Krisis terbaru, DRM keluar UMNO. Dikatakan bahawa salah Pak Lah yang menyebabkan ketidakstabilan UMNO dan salah Pak Lah menyebabkan PRU 12 hilang majoriti di Parlimen.

Siapakah geranan manusia yang memimpin UMNO selama 22 tahun sehingga menyebabkan rakyat jelata memandang UMNO sebagai anjing kurap yang tidak henti menyalak?

Siapakah manusia yang mencipta pemimpin-pemimpin UMNO yang merasakan diri mereka kebal dengan undang-undang?

Siapakah manusia yang menjadikan pemimpin-pemimpin UMNO yang hidup mewah, boros dan laparkan duit?

Siapakah manusia yang mendidik pemimpin-pemimpin UMNO yang riak, takbur, sombong, bongkak, besar diri, bangga diri dan tidak boleh ditegur?

Siapakah manusia yang melahirkan pemimpin-pemimpin UMNO yang menyalahgunakan kuasa, kedudukan, pangkat untuk diri dan sanak saudara?

Dan akhir sekali, siapakah manusia yang meruntuhkan kehidupan masyarakat Malaysia dengan idea dan perancangan serta pembangunan pesat tanpa mengira kemampuan masyarakat untuk mengikutinya.

Oh sebelum itu, siapakah manusia yang mencipta pemimpin-pemimpin UMNO yang cukup berkuasa di dunia ini?

Krisis oh krisis, rakyat yang menjadi mangsa. Yang kaya bertambah kaya dan yang miskin papa kedana.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive