KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 23, 2008

24% miskin jika PGK RM1,500

http://i34.photobucket.com/albums/d104/inbounds_mist/20070402-1.jpgParas Garis Kemiskinan (PGK) negara sekarang akan dikemaskini dengan mengambil kira keadaan inflasi semasa, kata menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Amirsham Abdul Aziz hari ini.

PGK yang diguna pakai kini belum mengambil kira kesan kenaikan harga minyak baru-baru ini, tambahnya.

"Kerajaan memang sedar kesan inflasi dan kenaikan harga barangan yang dihadapi oleh negara pada masa ini akan mempengaruhi perbelanjaan isi rumah.

"PGK ini akan dikemaskini dari semasa ke semasa dengan mengambil kira keadaan inflasi semasa," katanya, menjawab soalan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim (PKR-Bandar Tun Razak) di Dewan Rakyat. - Malaysiakini
Aku nak mencarut - Kerajaan cukup takut nak naikkan PGK kepada satu paras yang lebih tinggi. Alasannya kenaikan itu akan menaikkan jumlah makhluk miskin kat negara kepada 24.3%. Bila naik peratus kemiskinan, kerajaan Malaysia akan tergolong diantara kerajaan yang gagal dan bodoh. Yang si bahalol tu naikkan harga minyak dalam masa sehari tak per, nak naikkan paras garis kemiskinan dok berbalah balah .... apa ke binatang diorang ni?

3 comments:

Anonymous said...

aku sokong ulasan hang wak....
100% sokong.

rmj said...

Melihat rumah yg.tertera itu memang selalu dah,sebab yg.miskin,di Negara ini,tak payah cerita lah.

Yg.menghiris hati,lambang dacing,kebanggaan terpampaang di rumah,langsung tidak membantunya.

Unknown said...

seronok juga tengok bendera BN di rumah buruk. adakah itu jer yang penghuninya dapat daripada sokongannya kepada BN. atau kerana terlalu daif bendera BN pun terpaksa ambil untuk menutup lubang di dinding rumah. kesian! itulah juga hasil kemakmuran BN yang memerintah malaysia selama 50 tahun!

Posting terkini

Blog Archive