KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 8, 2008

Caj Tol turun?

bermimpi kah aku ... atau sekadar lawak jenaka buat hilang duka

bharian - [...] Menteri Kerjaraya, Datuk Mohd Zin Mohamed, berkata kerajaan sudah memulakan kajian dan rundingan dengan semua syarikat konsesi lebuh raya untuk menilai semula kadar tol, termasuk menurunkan kadarnya.

Beliau berkata, antara perkara diambil kira dalam kajian yang akan mengambil masa tiga bulan itu ialah unjuran trafik, klausa perjanjian, kadar tol, tempoh konsesi serta jumlah pembiayaan yang diperlukan bagi sesebuah syarikat membayar balik pinjaman, menyelenggara dan menjalankan operasi.

"Kita tidak boleh membuat keputusan sekarang kerana jawatankuasa khas masih melakukan kajian dan meneruskan rundingan dengan syarikat pemegang konsesi tol lebuh raya negara ini," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, kelmarin yang menyarankan kerajaan menurunkan atau memansuhkan kadar tol lebuh raya sebagai usaha proaktif mengurangkan beban rakyat berikutan pengumuman kenaikan harga petrol dan diesel, bermula Khamis lalu.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive