KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 24, 2008

Negara rugi RM100 billion akibat Rasuah

Sejak tahun 80an negara telah rugi sebanyak RM 100 billion akibat rasuah yang berleluasa. Korang cuba bayangkan berapa banyakkah jumlah nilai ini? Bentuk bentuk pembangunan yang ada sekarang cumalah secuit dari jumlah wang yang dikeluarkan.

Kerajaan cuba sembunyi kerugian sebenar akibat rasuah?
SK - Taksiran jumlah kerugian negara akibat gejala rasuah yang dijawabkan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Nazri Aziz pada sesi soal jawab lisan bercanggah dengan jumlah yang diperolehi Pakatan Rakyat melalui laporan yang dikeluarkan Morgan Stanley. Berdasarkan laporan Morgan Stanley, sebuah dana syarikat antarabangsa terkemuka menyatakan bahawa sejak 80-an hingga kini, jumlah kerugian yang membabitkan amalan rasuah di Malaysia adalah sebanyak USD100 billion. Angka ini bercanggahan dengan jumlah yang dijelaskan menteri berkenaan yang melibatkan kerugian hanya RM270 juta.

Lantaran fakta yang dikemukakan Lim Guan Eng (DAP-Bagan) dalam soalan tambahannya kepada menteri berkenaan, Nazri sebaliknya hanya meminta agar pihak Morgan Stanley memaklum dan mengemukakan perkara tersebut kepada pihak kerajaan..... selanjutnya.
Kita tak terasa kerana selama ini kita asyik di tipu. Hakikatnya .... Memang senang nak tipu orang Malaysia ni.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive