KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 12, 2008

Syarikat korporat jangan main politik

roslansms - “No free water for Selangor” demikianlah salah sebua tajuk berita dalam akhbar The Star hari ini. Sudah pasti tajuk ini mengundang minat orang untuk membacanya, adakah kerajaan Selangor tiba-tiba berputar-arah dan menarik balik keputusannya untuk memberikan air percuma (20 meter padu pertama) kepada rakyat Selangor bermula bulan ini?

Menurut laporan pemegang konsesi air di Selangor iaitu Syarikat Bekalan Air Selangor atau SYABAS tidak dapat memenuhi tuntutan anak syarikat kerajaan negeri Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) berkenaan pengagihan air percuma ini. KDEB dikatakan hanya akan menawarkan pamapasan kepada SYABAS setelah pengstrukturan semula perkhidmatan air di Selangor dilakukan oleh kerajaan negeri.. Menurut jurucakap SYABAS langkah KDEB itu akan menjejaskan aliran tunai dan operasi harian SYABAS.

SYABAS sebaliknya menawarkan akan mencaj kerajaan negeri ke atas air yang diberi percuma itu setiap hujung bulan dengan kerajaan negeri dikehendaki menjelaskannya dalam tempuh 14 hari.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive