KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Nov 13, 2008

Minyak turun terus .....

The image “http://images.abunawaf.com/2006/05/oil.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

Hari ni pada jam 9.03 pagi, harga crude oil telah turun kepada RM55.55 se tong. Dan apa kata kerajaan?
Baca keratan berikut,

Harga minyak mungkin turun lagi ke paras RM2 sebelum penghujung tahun ini.

Bagaimanapun, kerajaan tidak bercadang meneruskan penurunan itu sehingga di bawah RM1.92 seliter.

Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Shahrir Samad berkata, kerajaan mungkin menetapkan paras minimum bagi harga runcit petrol dan diesel walaupun harga di pasaran dunia terus merudum.

“Sama ada harga minyak akan turun sehingga RM1.92, itu terpulang kepada perbincangan kerana sekiranya ia turun mendadak, pemberian subsidi juga mungkin dikurangkan,” katanya kepada pemberita pada Majlis Penyampaian Anugerah Kecemerlangan Perniagaan Beretika di sini semalam.... kosmo
Kerajaan tak mungkin turunkan minyak kepada paras lama RM1.92/liter dalam pada itu kerajaan mungkin menetapkan paras minimum. Bermakna walaupun harga minyak dunia turun, harga minyak tempatan akan kekal pada satu tahap.

Korang bayangkan betapa dahulu kita di gula gula kan dengan subsidi minyak dan sekarang subsidi itu di tarik untuk di gunakan kepada Bajet 2009 sebanyak RM7 billion. Nyatanya sekarang kita sedang mensubsidikan sejumlah keuntungan dari jualan minyak tempatan kepada kerajaan.

Patut la muka kerajaan dah macam muka subsidi. Dulu ingat ... ada pemimpin haprak yang kata, rakyat jangan harapkan pada subsidi. Wakakakka ... sekarang apa cerita? Korang nak tau muka subsidi, tengok TV tiap tiap hari. Ada muka subsidi yang asyik nak tidur, bibir pink, botak Arab dan macam macam lagi.

Sedihkan?

Korang tau apesal kerajaan sekarang terlalu degil untuk meneruskan agenda bodoh yang bersangkutan dengan minyak? Kerana kuasa dan sokongan dari segelintir mangkuk hayun di dalam UMNO dan BN.

5 comments:

mangchikla said...

Sudah semustinyer kene tukau kerajaan... naik harga minyak laju jer, biler turun harga slowwwwww je tindakan pastu formula harga naik lain harga turun naik, isk isk isk... biler lagi mau turun sebab harga pasaran turun, mau letak halaga minima... aiyaaa..... chee seng!

Sharp.Shooter said...

bincang pale otak apa lagi shahrir..kamu cakap apa pun aku dah tak percaya dah sama kamu dgn kerajaan kamu..bincang bincang bincang, klepet sana sini, komisen sana komisen sini last2 rakyat jugak yang mangkor...naik cepat, turun lambat..bengap!!

Zubli Zainordin said...

Akhirnya yang kena, dikenakan, dan terkena ialah Rakyat Malaysia juga...

mountdweller said...

Salam Tuan,
Ha.. ha... minyak dunia turun terus. Kita bayar mahal terus.

Kalau kerajaan tidak cekik rakyatnya, nak cekik siapa lagi. Dengan Singapura pun kecut telur!

goddamn those who should b damn said...

FUK U UMNOHARAMJADAH.

Posting terkini

Blog Archive