KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 26, 2008

Khairy, Jangan Bongkak Dengan Sijil Nikah

aminiskandar
Saya mohon maaf kepada semua pembaca blog ini. Dahulu saya pernah berjanji untuk berhenti mengeluarkan kenyataan mengenai anak menantu Pak Lah, Khairy Jamaluddin. Tapi apakan daya, anak menantu yang bernaung dibawah ketiak bapa mertuanya masih angkuh walaupun parti yang didokongnya semakin parah dengan krisis dalaman yang tidak sudah – sudah.

Khairy Jamaluddin,

khairy_liabiliti.jpg

Ya, saya sedang menulis mengenai anda. Tentu anda bangga bukan. Ya lah, nama anda sedang diperkatakan oleh saya yang kerdil jika mahu dibandingkan dengan anda yang sudah pun bergelar YB. Tapi kenapa ya saya masih mengata anda. Kenapa ya? Oh ya, sebab anda masih angkuh. Mari sini baca artikel ini. Saya mahu menyedarkan anda supaya berpijak kepada dunia nyata.

Lupakah anda satu ketika dahulu anda pernah berkata golongan muda sudah mula mengalihkan sokongan kepada Umno. Dengan bangganya anda sewaktu perhimpunan agung Umno sebelum PRU 12 dijalankan menayangkan video bagaimana sengsaranya Umno ketika gerakan REFORMASI dilancarkan pada tahun 1998. Anak muda pada waktu itu langsung tidak mahu menyokong Umno dan akhirnya menyebabkan Terengganu dirampas oleh PAS, Kedah nyaris tumbang di tangan PAS, beberapa kawasan kubu kuat Umno nyaris tumbang kepada PAS dan KeADILan waktu iu. Tapi, pada tahun 2004 Umno kembali berkuasa dengan begitu selesa. Nah dengan segera anda claim orang muda mula mengalihkan sokongan Umno. Persembahan video yang anda reka itu menunjukkan bagaimana orang muda mula megah memegang bendera dacing. Tapi kan YB Khairy, ye ke orang muda mula beralih arah? Kalau beralih arah, masakan 4 negeri tumbang di tangan Barisan Rakyat.

Lupakah anda dengan kempen “18 Tahun Pade Doh” yang kononnya rakyat Kelantan sudah muak dengan PAS. Tapikan Khairy, dahlah Kelantan anda tak dapat rampas, negeri kelahiran bapa mertua anda pula yang terlepas ke tangan Barisan Rakyat. Haishhh, kesian. Saya tahu anda begitu yakin Kelantan akan jatuh ke tangan Barang Naik (BN) sebab itulah anda telah membeli Kuari di Kelantan tapi kesian kuari pergi mana Penang pun entah ke mana.

Lupakah anda wahai Khairy Jamaluddin ketika pilihanraya kecil di Ijok, anda dengan garang (konon) tampil dengan slogan “SEDIA GEMPUR, PKR TERKUBUR”. Ya anda menang ketika waktu itu (mahu tak menang semua jentera kerajaan diulangi jentera kerajaan bukan jentera parti sahaja tumpu kat sana). Tapikan Khairy, ermm PRU 12 Ijok dapat dekat siapa ya. Siapa nama dia…Tan Sri Khalid Ibrahim kan?

Lupakah anda Khairy Jamaluddin, ketika Ijok berjaya dimenangi oleh BN anda dengan muka macam Khaipanzi mengatakan pengaruh Anwar Ibrahim telah terkubur. Ermm terkubur ek. Kalau terkubur tak ada lah sampai 4 negeri tumbang dan kerusi di parlimen di Kuala Lumpur BN hanya mampu pertahankan satu sahaja.

Lupakah anda Khairy Jamaluddin, ketika Pengerusi Umno Negeri Selangor yang baru yang kaki rasuah mula membuat langkah menyerang para bloggers anda selamba beruknya mengatakan blogger – blogger ini macam monyet. Tapikan bapa mertua kamu yang negerinya tergadai pun telah mengaku para blogger lah yang memainkan peranan yang paling aktif dalam melaporkan perkara sebenar yang akhirnya ermm jangan marah saya nak sebut. Sampai majoriti 2/3 BN tak dapat.

Lupakah anda Khairy Jamaluddin, kerana terlalu yakin rakyat akan menyokong anda kerana hanya berdasarkan keputusan pilihanraya kecil di Pengkalan Pasir, Machap dan di Ijok. Tapi YB Khairy, jangan lupa pula dengan kemenangan anda di Rembau. Dengan gaya gangster, dengan gaya angkuh dan terlalu yakin menang anda telah dikejutkan dengan langkah pahlawan anak muda yang tidak sekaya anda. Nak saya ingatkan siapakah gerangan anak muda tersebut. BADRUL HISHAM aka Chegu Bard. Gelombang yang dicetuskan oleh beliau telah menyebabkan anda pada kiraan undi awal telah tewas sebanyak 800 undi lebih dan ya lah anak menantu mana boleh anak menantu kalah maka anda telah mengarahkan pihak SPR menghalau orang – orang PKR keluar dari dewan dan 3 buah kenderaan pacuan 4 roda masuk ke dewan dan dengan segera anda menang dengan majoriti 5 ribu lebih. Ermm tahun 2004 Parlimen Rembau, BN menang 18 ribu lebih tapi tahun ini 5 ribu lebih sahaja. Jadi jangan bongkak ya. Apa maknanya? Orang Umno Rembau sendiri benci kepada anda inikan pula rakyat Rembau yang tidak berparti.

Jadi buat Khairy Jamaluddin, sudah – sudahlah mengeluarkan kenyataan untuk mengecam tindakan kerajaan BR di Kedah kerana memberikan tiket percuma untuk rakyatnya. Anda tak serik lagi ke? Anda ingat Ustaz Azizan itu bodoh ke? Tak usah nak ingatkan dia mengenai jumlah wang yang perlu dibayar kepada FAM tahulah lelaki berumur itu jalankan tanggungjawab dia sebagai pemimpin. Bukan macam kamu, konon pertahankan Melayu. Tapi Umno Terengganu panggil Sultan Terengganu binatang, tak ada pula tindakan selanjutnya. Kalau nak jadi pemimpin, tegaslah. Kalau betul nak bela Melayu, pergi tangkap Derih and The Gang. Jangan tunjuk jaguh tapi bila Sultan Terengganu (Daulat Tuanku! Patik hormat Tuanku) kena hina diam menikus takut, bacul dan penipu. Konon bela Melayu.

Jadi Khairy Jamaluddin, cukuplah, nasihatilah ayahanda mertua kamu untuk letak jawatan dan anda pergilah jaga butik anda di Pavillion yang bernama TENC (The Emperor New Clothes). Jangan sibuk – sibuk lagi dengan politik.

SEBAB BAGI KAMI ANDA TIDAK LAYAK MENJADI PEMIMPIN.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive