KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 26, 2008

PM ‘Flip Flop’ mengkhianati UMNO dan Melayu tatkala desakan untuk berundur atau dicabar makin intensif?

Makin banyak pihak pihak dalam UMNO mengesa PM ‘Flip-Flop’ Dato’ Seri Abdullah Ahmad Badawi agar mengambil tanggung jawab penuh (accountable) atas kekalahan dalam 5 + 1 negeri dan prestasi buruk BN dalam Pilihanraya Umum XII (PRU 12) 8 Mac 2008.

Bermula dengan mantan Presiden UMNO Tun Dr. Mahathir Mohamad mengesa PM ‘Flip Flop’ Abdullah berundur, sejurus tamat PRU 12. Bahagian Muar telah secara lantang membuat gesaan PM ‘Flip-Flop’ berundur, setelah Exco Pemuda UMNO Dato’ Mukhriz Mahathir, MP Jerlun, membuat kejutan dengan tersebar berita mengenai surat peribadi kepada Presiden UMNO itu dua minggu lepas. Masa yang sama, ketua Bahagian UMNO Gua Musang Tengku Tan Sri Razaleigh Hamzah mencadangkan bahawa akar umbi UMNO meminta satu EGM diadakan untuk membincangkan kemelut yang UMNO hadapi hari ini dan hala tuju UMNO dan Melayu. Bahagian lain pula, seperti UMNO Cheras dengan lantang menyuarakan agar diadakan pemilihan jawatan UMNO disemua peringkat, termasuk Kepimpinan. Malah usaha untuk ‘mempertahankan’ Kepimpinan, seperti apa yang berlaku di Pemuda UMNO Bukit Bintang semalam, telah gagal.

Walaubagaimanapun, Ketua Penerangan UMNO Tan Sri Muhammad “Mike Tyson” Muhammad Taib mencadangkan bahawa pemilihan UMNO ditangguhkan sehingga 2009, kunun kunun menurut kehendak wakil wakil Zon yang bertemu dengan Presiden UMNO secara tertutup semenjak minggu lepas.

Ini disanggah oleh Mukhriz, dengan menegaskan bahawa penangguhan pemilihan UMNO akan makin melemahkan parti. Kegagalan Presiden UMNO untuk menunaikan apa yang dijanjikan tahun lepas akan mengkukuhkan sifat ‘Flip-Flop’ beliau itu. - bigdogdotcom

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive