KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 26, 2008

Alumni SMSS pertahan istana

Alumni Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Sulaiman (SMSS), di sini, menyokong kedaulatan Istana Terengganu dan mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan sama ada melalui pemasangan kain rentang atau percakapan penghinaan ke atas institusi raja berhubung kemelut pelantikan Menteri Besar Terengganu.

Kenyataan dianggap menghina oleh beberapa pihak tidak bertanggungjawab mengenai isu pelantikan Menteri Besar dianggap sebagai melanggar prinsip Rukun Negara yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Wakil Alumni SMK Sultan Sulaiman, Rosdeen Md Hasnan, berkata raja adalah institusi terakhir untuk rakyat mempertahankan kesucian agama dan kedaulatan bangsa, tetapi disebabkan perasaan tidak puas hati menyebabkan ada segelintir rakyat cuba mencemarkan kesucian itu.

Katanya, adalah kurang wajar dan tidak sopan oleh pihak tidak bertanggungjawab mengeluarkan kenyataan yang menghina institusi diraja Terengganu dan mereka berikrar untuk berdiri teguh di belakang Sultan Terengganu yang juga penaung alumni SMK Sultan Sulaiman dan Pemangku Sultan di atas keputusan istana mengenai pemilihan Menteri Besar. - Berita Hairan

2 comments:

Anonymous said...

perhatikan betul2 perkataan
"institusi terakhir membela agama, bangsa dan negara"tuuuuuu

klo smpai sultan dh bukak langkah...paham2 je la si derih tu dh buat salah yg melampau dari segi kesalahan agama dan rosakkan negara yg tak dpt dibendung oleh org lain...

Anonymous said...

saye salah seorang Ex-student SMSS,mcm mane nak register..?

Posting terkini

Blog Archive