KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 26, 2008

Umno hina istana, Pemuda PAS Terengganu buat laporan polis

atranungkite.
Beliau membuat laporan itu mengenai tindakan Pergerakan Pemuda, Wanita dan Puteri Umno Terengganu yang telah mengeluarkan kenyataan di dalam Berita Minggu bertarikh 23 Mac lalu yang telah diketuai oleh Mohd Sabri Alwi yang menuduh pihak Istana Terengganu campur tangan dalam urusan pemilihan menteri sesar.

"Saya sesungguhnya percaya bahawa sidang akbar itu bertujuan untuk menghina Sultan Terengganu dan mencabar kewibawaan baginda dalam menggunakan budi bicara baginda untuk melantik Menteri Besar Terengganu.

"Saya juga percaya tindakan itu juga bertujuan untuk menghina Sultan Terengganu dan menghasut rakyat supaya menderhaka kepada baginda Sultan Terengganu yang juga merupakan Yang Di-Pertuan Agong," ujarnya dalam laporan itu.

Beliau yang juga Naib Ketua Pemuda PAS Pusat juga memohon pihak polis membuat siasatan di atas satu kain rentang (banner) yang dipercayai bertujuan menghina pihak istana yang berbunyi, 'Kami Nak Idris, Natang'.

Sehubungan itu, beliau memohon pihak polis menyiasat kes itu di bawah Seksyen 121 Kanun Keseksaan (mencetuskan perang terhadap Yang Di-Pertuan Agong) ataupun mana-mana kesalahan di bawah mana-mana undang lain yang terpakai.
"Saya membuat laporan pihak polis dapat mengambil tindakan terhadap tindakan pemimpin Umno Terengganu yang terus menerus menghina Sultan Terengganu dan berusaha untuk menghasut rakyat menentang Sultan Terengganu," ujarnya .

Baca Selanjutnya bersama isi kandungan lapuran polis...

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive