KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 26, 2008

SEKURANG KURANGNYA MEREKA BIMBANG

Kadar tarif elektrik kekal
PUTRAJAYA - Kadar tarif elektrik sedia ada akan dikekalkan berikutan tiada perubahan harga minyak dan gas di negara ini, kata Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi Datuk Shaziman Abu Mansor semalam.

Perdana Menteri Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang juga Menteri Kewangan, dan Menteri Kewangan Kedua Tan Sri Nor Mohamed Yakcop masing-masing semalam menyatakan harga minyak dan gas kekal.

Apa yang penting bukan sahaja kadar tarif elektrik dikekalkan tetapi pengurusan terhadap permintaan dan kecekapan bekalan elektrik dipertingkatkan lagi sekarang, kata Shaziman kepada para pemberita selepas majlis serah terima tugas menteri berkenaan daripada Datuk Seri Dr. Lim Keng Yaik di kementerian itu di sini.

Sementara itu pada majlis berasingan, Perdana Menteri ketika mengumumkan pengekalan harga bahan api dan gas berkata: "Apapun harga sekarang, kita perlu menghadapinya," katanya yang juga Menteri Kewangan kepada pemberita pada persidangan Invest Malaysia 2008 di sini.

Bagi gas, Nor Mohamed berkata: "Tidak ada keputusan untuk menaikkan harga gas pada masa ini."

"Jika ada kenaikan, kami tidak akan membebankan Tenaga Nasional Bhd. Mengapa perlu berbuat demikian," katanya ketika ditanya sama ada Petronas akan menaikkan harga gas.

Mengenai subsidi dalam mengurangkan jurang pendapatan, beliau berkata: "Kami sedang mengenal pasti cara menggunakan subsidi dengan lebih baik dan cekap dan ia sudah menampakkan kemajuan." - Bernama

1 comments:

mangchikla said...

errr.. tol tak naik ke?

Posting terkini

Blog Archive