KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 14, 2008

Timbalan Menteri enggan jawab siapa pembekal peralatan ICT RM2.1 billion

harakahdaily - [...] Dalam penjelasan kepada soalan yang dikemukakan oleh Nga Kor Ming (DAP-Taiping), Razali memperincikan jumlah perbelanjaan bagi melaksanakan dasar mengajar sains dan matematik dalam bahasa inggeris.

Antara butir-butir perbelanjaan yang dinyatakan oleh Razali termasuklah pembekalan peralatan ICT iaitu RM2.1 billion, perbelanjaan ICT berjumlah RM2.4 juta, latihan perkhidmatan RM317 juta dan intensif kepada guru RM638 juta.

Bagaimanapun, Azmin dalam soalan tambahannya meminta menteri berkenaan memberitahu Dewan syarikat mana yang mendapat tender bagi membekalkan ICT itu memandangkan jumlah perbelanjaan itu terlalu besar.

"Untuk perbelanjaan membekalkan peralatan ICT itu jumlanya terlalu besar, ini kerana bukan untuk melaksanakan dasar ini tetapi untuk mewujudkan kontrak untuk kroni, bolehkah YB memberitahu Dewan syarikat mana yang mendapat tender itu," katanya dalam sesi soal jawab pagi tadi.

Razali pula menganggap pertanyaan yang dikemukakan kepada beliau berbaur politik dan beliau tidak menjawab. ...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive