KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 14, 2008

'Malaysia juga macam junta Burma'

malaysiakini - [...] Tenaganita menyatakan Malaysia memburu lebih 60,000 pelarian Burma di negara ini "dengan dendam" dan melayan mereka dengan tidak berperikemanusiaan, termasuk di pusat-pusat tahanan.

"Kerajaan tidak boleh berkelakuan seperti junta Burma yang menindas dan menekan rakyatnya di hujung senjata. Pelarian Burma ini datang ke sini kerana nyawa mereka sangat-sangat terancam," kata pengarah badan bukan kerajaan (NGO) itu Dr Irene Fernandez.

"Mereka datang ke negara ini dengan satu-satunya harapan bahawa negara (Malaysia) yang mengamalkan demokrasi dan tidak mengalami konflik boleh melindungi mereka."

Sewaktu melancarkan Tabung Bantuan Kemanusiaan Taufan Myanmar di lobi bangunan Parlimen semalam, Abdullah menyeru seluruh rakyat Malaysia tampil menghulurkan bantuan bagi meringankan beban mangsa taufan Nargis di Burma.

"Tentunya bukan sahaja di Myanmar, tetapi di mana-mana sahaja berlaku bencana yang besar, kita sebagai masyarakat yang prihatin perlu tampil membantu mereka yang memerlukan," katanya....selanjutnya [KLIK DI SINI]
No2umnO - Aku nak bagi warning kat Tenaganita .... Hoiii makciks and aweks aweks !!! Lain kali jangan ganggu time Pak Lah shooting....

Ok Pak Lah ...... Take 21 ........... Action !!!! "tap !!!".

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive