KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

May 14, 2008

Tak perlu peraturan halang wakil rakyat lompat parti - Nik Aziz

harakahdaily - Isu itu ditimbulkan selepas Barisan Nasional (BN) kehilangan majoriti dua pertiga di parlimen sekarang.

Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang juga menyifatkan cadangan menggubal undang-undang menghalang wakil rakyat melompat parti dibuat atas kepentingan Umno dan bukannya atas dasar demokrasi.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz berkata, beliau mengalu-alukan kalau ada wakil rakyat Umno atau BN yang beragama Islam menyertai PAS.

"Ia bersesuaian dengan dasar PAS yang memperjuangkan Islam, jadi sekiranya kita menyertai PAS bererti kita telah kembali kepada jalan sebenar iaitu untuk memperjuangkan Islam.

"Bagaimanapun kalau mereka enggan menyertai PAS, mereka boleh masuk parti lain dalam Pakatan Rakyat termasuk KeADILan. Itu hanya hak masing-masing, terpulang kepada individu terbabit," ujarnya.

Ditanya hasrat anggota Parlimen Pasir Mas, Dato' Ibrahim Ali menyertai parti yang serasi dengan perjuangannya kata beliau, dialu-alukan bekas Ketua Umno Bahagian Pasir Mas itu kalau ingin menyertai PAS.

Bagaimanapun katanya beliau tidak berminat membuat pelawaan, cuma lebih suka pendekatan dakwah walaupun Ibrahim pernah bertanding menggunakan lambang bulan pilihan raya umum lalu.

...selanjutnya [KLIK DI SINI]

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive