KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 13, 2008

Bubar Parlimen : Abdullah tidak layak dipercayai lagi

Wan Nordin Wan Yaacob
harakahdaily

KUALA LUMPUR, 13 Feb (Hrkh) -Setiausaha Agung PAS, Dato' Kamarudin Jaffar dalam respons awalnya terhadap pembubaran Parlimen hari ini menyifatkan Pengerusi Barisan Nasional (BN), Dato' Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak layak dipercayai lagi.

Ini berikutan tidak sampai 24 jam, Abdullah mengumumkan kepada media tiada pembubaran Parlimen, sebaliknya membubarkannya hari ini.

Abdullah juga dikatakan tidak konsisten dalam membuat sesuatu keputusan setelah melihat kenyataan-kenyataannya semalam menafikan berlakunya pembubaran Parlimen hari ini.

Begitupun PAS tetap bersedia untuk menghadapi pilihan raya umum yang dijangka akan diumumkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dalam masa terdekat, katanya.

Laporan akhbar hari ini Abdullah secara berseloroh menyebut, "Tak jadi bubar esok (hari ini). Seronok khabar angin ini (tetapi) esok (hari ini) tak ada pembubaran Parlimen,".

Abdullah juga menafikan kononnya mesyuarat mingguan Kabinet hari ini adalah yang terakhir sebelum Parlimen dibubarkan bagi membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-12 diadakan.

Sambil ketawa ketika diajukan soalan sama ada Parlimen akan dibubarkan hari ini, Perdana Menteri berkata, mesyuarat mingguan Kabinet akan tetap diadakan seperti biasa hari ini.

"Apa yang menyebabkan anda berfikir mesyuarat Kabinet itu adalah yang terakhir? Mesyuarat Kabinet ada lagi... ada lagi," katanya pada sidang media selepas melancarkan Institut Islam Hadhari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di kampus universiti itu di sini, semalam.

2 comments:

chua habag mai said...

Kelmarin:‘‘Tidak... tidak lagi, pandailah you,’’
hari ni:!``Saya ingin mengumumkan mengenai pembubaran parlimen pada hari ini setelah mengadap Yang di-Pertuan Agong pada pagi ini.
Esok:?

Anonymous said...

Azan subuh mula berkumandang di Timur Indonesia bersahutan ke Pulau Jawa, Malaysia,Burma seterusnya pada bermulanya satu hari, tapi aku tidak pernah mendengar adanya Mazhab Hadahari di sana, perlu difikir "islam bangkit dari Timur" di akhir Zaman, tapi bukan Islam Hadhari yang dilaungkan boleh pegang "Wilayah orag lain sesuka hati", pegang sedap Pak Lah oii mula dengan Bahu kalau di kasi maunya lagi....

Yang peliknya Syeikh Azhar juga mengiyakan Hadhari, Mazhab apa ini?, mungkin salah satu golongan di antara 70 golongan yang disebut Baginda Rasulullah SAW di akhir zaman (hadith berkaitan akhir zaman).

Mazhab apa pun tidak bersentuh kulit laki-laki yang bukan muhrim dengan perempuan bukan muhrim, lebih baik pegang babi, tak tahulah ini adalah satu dari Rukun Islam Hadhari yang merosakkan anak dan bini, lebih baik angkut ke dalam lori hantar pergi kandang babi!

Posting terkini

Blog Archive