KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 21, 2008

PAKISTAN, TURKI dan IRAN. Malaysia bila lagi?


Nawaz dan Asif Ali dijadual bertemu di Islamabad, hari ini dan mereka juga bakal mengadakan mesyuarat dengan jawatankuasa tertinggi parti masing-masing selepas itu.

Musharraf yang berdepan tekanan hebat termasuk kemungkinan berdepan usul untuk didakwa di Parlimen jika pembangkang memperoleh kemenangan majoriti dua pertiga, sebaliknya memberitahu akhbar Amerika, Wall Street Journal yang beliau tidak berhasrat meletak jawatan.

"Tidak. Belum lagi. Kami perlu mengutamakan usaha untuk maju dengan mewujudkan kerajaan demokratik yang stabil di Pakistan," katanya dalam wawancara yang disiarkan laman web akhbar perdana berkenaan.

Musharraf juga menyuarakan kesediaannya bekerjasama dengan 'mana-mana parti dan pakatan demi kepentingan Pakistan.'

Penganalisis berkata strategi yang boleh dibuat Musharraf adalah untuk mendapatkan sokongan parti Benazir bagi memisahkannya daripada sebarang pakatan dengan parti Nawaz. Namun, kedudukan Musharraf pasti terjejas jika Nawaz meneruskan ikrarnya melantik semula bekas Ketua Hakim Iftikhar Muhammad Chaudhry yang dipecat Presiden itu dan kini dikenakan tahanan rumah. - Berita Hairan

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive