KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 11, 2008

KHIR TOYO .... KAU BAYAR BALIK DUIT AKU

HANDYBLAST MB... Will Khir Toyo's position be shaken by critique from mainstream and alternative media alike?TAK SEMPAT JUMPA DAH JATUH PANGKAT

Beberapa tahun dahulu wak pernah BERHASRAT untuk berjumpa dengan Khir Toyo. Apa.......? Sorrryy !!! bukan nak minta projek tapi nak tanya kenapa tanah kawan sorang tu diambil dengan harga yang murah. Maka wak pun dengan kawan naik lah ke bangunan SUK untuk bertemu dengan seorang JAWA yang sudah menjadi pemimpin. Ingatkan JAWA jumpa JAWA, mudah lah bicara. Wak cakap dengan kawan, biar wak yang cakap. Jawa ni mesti ok punya. Dengan bangga wak melangkah. Kita redah aje. Selangor kita punya. Rupanya JAWA SEKOR ni dah jadi lain. Mungkin dan jadi JAWI atau JIWA pun wak tak tau.

Nak naik ke ofisnya bukan mudah, kena ada kad tertentu untuk dicucukkan ke lif dan hanya mereka yang mempunyai kad itu sahaja yang dibenarkan naik ke tingkat tingkat tertentu. Tunggu punya tunggu, terjumpa lah orang kampung. Maka punya lah peramah ketika itu dan berhasrat nak berjumpa Khir Toyo. Menteri besar negeri Selangor yang digeruni kerana mampu ratakan tanah dan bongkarkan bukit.

Bincang punya lah lama, dan kawan wak bersetuju untuk bawa wak naik atas tapi dia tak bertanggung jawab. Wak pun sanggup dan naik lah ke atas. Wak tak ingat tingkat berapa tapi pejabatnya di sebelah kiri selepas keluar dari pintu lif. Melalui lorong kecil dan buka pintu, disitu lah pejabat besar. Pintu masuknya bersetentang dengan pejabat setiausaha dan sebelah kanan terdapat beberapa bilik setiausaha setiausahanya dan dikiri terdapat pintu masuk PEJABAT KHIR TOYO.... woooo hebat. Wak dah sampai pun.

Tunggu punya tunggu, Khir Toyo tak naik ofis dan akhirnya selepas 1 jam menanti, teman wak pun tak sanggup tunggu kerana ada hal dan kami pun meletakkan nombor talipon di meja setiausahanya dan berpesan, kalau MAMAT tu balik tolong bagi tau tentang kami dan kalau bersetuju untuk jumpa, kami akan datang lagi. Setiausaha itu pun senyum macam kerang busuk yang mesra dan kami pun berlalu pergi.

Sebelum pergi sempat juga intai intai pejabatnya. Wah memang mewah. Pejabatnya 2 kali ganda besar dari rumah yang wak duduk sekarang. Nak hairan apa, memang lah besar sebab tanggung jawabnya besar, itulah yang wak bisikkan pada teman wak tu.

Tunggu punya tunggu, sudah masuk 3 minggu dan seterus nya 1 bulan. Tiada panggilan temu janji yang berjaya dan wak pun putus harapan dan batalkan sahaja niat. Wak talipon kepejabat MB dan bertanya. Setiausahanya menjawab dan beritahu wak, MB Sekarang sudah tidak buat temu janji. Kalau ada masalah disuruh berjumpa dengan ketua pemuda kemudian ke ketua cawangan, dan kemudian YB dan kemudian .... kemudian....kemudian dan banyak lah kemudiannya.

Rupa rupanya baru wak tau susah benar nak jumpa MB. Kalau orang kata nak jumpa PM pun susah, maka jumpa MB pun begitu juga. Tapi kalau musim pilihanraya, diorang ni lah yang tak malu ketuk pintu rumah kita tanya khabar.

Bila wak dapat jawapan sebegitu dari Setiausahanya .... wak pun marah dan wak belasah dalam talipon kutuk dia. Dan akhirnya dia letakkan talipon dan wak cakap sorang sorang. Pelik juga bila senyap tak berjawab, rupanya talian dah putus. Menyinga rasanya. Tapi nak buat macamana, memang budaya kasta di dalam UMNO betul betul ujud.

Maka wak pun bercerita lah dengan kawan kawan dan memang benar mereka berkata bahawa kerja bertemu MB bukan mudah. Malah ada yang kata, SETIAUSAHA SETIAUSAHA MB juga terlibat menutup dan memilih, siapa yang boleh berjumpa dengan MB. Kalau dulu wak kata benda tu mustahil, rupa rupanya memang betul.

Sebagai pengajaran, wak nak bagi tau lah kepada bakal bakal SETIAUSAHA dan MB Selangor. Kalau tak boleh jumpa bagi tau awal awal, jangan nanti orang dah nak mati baru boleh jumpa. Kalau nak hidup berkasta, pergi ke India sana nun. Di malaysia tak der kasta. Rakyat pilih, dengan rakyat mereka berbakti. Kalau asyik lari lari, jangan jadi MB. Baik jadi ahli sukan.

Tapi nak marah Khir Toyo pun tak patut kerana wak tak pernah pun undi BN. Cuma biar lah pemimpin sedar bahawa Sebagai Pemimpin, tak kira ideologi dan fahaman politik, yang penting tak pilih kasih, tanggung jawab jadi perkara utama. Khir Toyo perlu sedar bahawa minyak, gaji, atau apa juga yang digunakan, wak ada saham tau..... Sekarang bila dah tak der pangkat dan kuasa, mesti nampak mukanya bersepah sepah ditepi jalan. Nak buat macamana, kalau masa jadi MB pun susah dan jumpa sekarang bagi FREE pun wak tak nak.

Pesanan kepada Khir TOYO .... Masa kau jadi MB, kau belasah duit aku, aku nak minta tolong sikit pun tak boleh. Jumpa pun susah. Sekarang kau bayar balik duit aku !!!

1 comments:

Anonymous said...

Aku pun nak dia bayar balik duit EPF aku yg dia kebas sebab beli rumah PKNS terbengkalai! wawawa..

Posting terkini

Blog Archive