KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 11, 2008

LAA ... KENAPA BANGANG SANGAT?

Radzi pula didesak letak jawatan
Malaysiakini

breaking news Sekumpulan pemimpin Umno Perlis hari ini mendesak setiausaha agung Datuk Seri Radzi Sheikh Ahmad melepaskan jawatannya itu susulan krisis yang berlanjutan di negeri Indera Kayangan.

Krisis itu yang muncul secara terbuka hujung tahun lepas bertukar makin tegang dan tidak menentu menjelang saat-saat akhir hari penamaan calon 24 Feb lalu.

Kini krisis itu menimbulkan konflik baru apabila kerajaan negeri gagal dibentuk walaupun BN Perlis mengulangi kemenangan besar dalam pilihanraya umum Sabtu lepas.

Dalam sidang media mereka di sebuah hotel di Kuala Lumpur petang ini, ketua penerangan Umno Perlis Datuk Hashim Suboh mendakwa Radzi campur tangan dalam proses penubuhan kerajaan negeri dan pelantikan Menteri Besar.

Beliau, yang juga timbalan ketua Umno bahagian Kangar, mendakwa Radzi mempengaruhi pihak istana agar tidak mengeluarkan watikah pelantikan semula Datuk Seri Shahidan Kassim sebagai Menteri Besar.

Hashim mendakwa mewakili badan perhubungan Umno perlis serta mendapat restu Shahidan, timbalan pengerusi Umno negeri Datuk Zahidi Zainal Abidin, ketua wanita negeri Datuk Mastika Junaidah Hussin, ketua pemuda negeri Datuk Rozabil Abdul Rahman, dan ketua puteri Rozienna Ahmad.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive