KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 2, 2008

Shahidan akan dicabar dalam UMNO bahagian?

Mstar - BARU-baru ini Ameir Hassan, Setiausaha Politik Menteri Besar Perlis yang baru dilantik telah menyeru secara terbuka agar bekas Menteri Besar Shahidan Kassim melepaskan jawatannya sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Perlis dan Pengerusi BN Perlis.

Ianya bagi memberi laluan kepada Md Isa Sabu dilantik ke jawatan tersebut yang mana sesuai dengan kedudukannya sebagai MB Perlis. Perkara ini juga dapat mengatasi masalah perpecahan dalam Umno Perlis.

Manakala Shahidan telah membuat kenyataan bahawa beliau tidak mahu melepaskan jawatan Pengerusi Perhubungan kerana katanya beliau adalah Ketua Umno Bahagian Arau yang dipilih oleh perwakilan parti.

Sebagai langkah untuk menyatu-padukan Umno Perlis, Presiden perlu bertindak segera untuk melucutkan jawatan Shahidan dalam Perhubungan Perlis dan diserahkannya kepada Md Isa. Pak Lah perlu sedar bahawa Shahidan adalah salah seorang perancang dalam Team Wawasan yang pernah memainkan peranan dalam Pemilihan Umno 1993 untuk memastikan Pak Lah kalah sebagai calon Naib Presiden.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive