KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jun 2, 2008

Fikirkan lah !

matsamankati - [...] Dalam masa seminggu itu, banyak yang aku pelajari tentang semangat orang-orang Cina. Dua hari yang pertama, dapatlah dua tiga ratus. Tetapi idea yang didapati dari orang yang kami jumpa, membantu kami keluar dari pemikiran biasa, tentang bagaimana nak cari derma. Ada beberapa cara tapi salah satu yang menarik ialah ada seorang yang mencadangkan supaya kami kutip derma untuk mangsa gempa bumi diSichuan, China.

Pada mulanya, aku pun skeptikal. Kita nak cari derma untuk program kita, bukan nak bagi kat orang lain. Kalau kita pun tak ada duit, macam mana nak tolong orang lain. Orang yang bagi idea tu pun bagi tau, jangan fikirkan berapa yang kita dapat, tapi fikirkan berapa yang kita bagi. Bila kita bagi kat orang, orang akan bagi kat kita.

Mula-mula kami nak jual RM250.00 semeja. Tu pun susah nak jual. Member ni bagi tau, jangan jual RM250.00 tapi jual RM350.00. Tak gila ka? member ni kata, jangan risau. Bagi dia yang handle. Kami yang lain bantu apa yang patut.

Malam tu, kesemua 50 meja habis dijual, ada yang sponsor lagi dan ada yang bagi derma pulak. Matlamat kami tercapai, dapat lebih RM10,000.00. Bukan itu saja, kami dapat juga mengumpul RM13,000.00 untuk mangsa gempa bumi diCina.... selanjutnya.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive