KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Jan 3, 2008

MP DIPANTAU DI DEWAN RAKYAT

SURAT TUNJUK SEBAB KEPADA YB
dipetik: adimul.blogspot.


Ahli Parlimen BN yang lantang membuat teguran di Dewan Rakyat sentiasa dipantau bagi memastikan suara rakyat dihalang mengkritik pentadbiran kerajaan, malah ianya dilaporkan beberapa orang YB sudah menerima surat tunjuk sebab, kata Jurucakap PRIMA Dato’ Kamal Amir Kamal Hijaz. Fenomena yang berlaku sekarang seolah-olah memperlihatkan kerajaan sekarang enggan menerima pandangan rakyat, sekalipun ianya mengikut saluran tertentu iaitu melalui wakil-wakil mereka di Parlimen. Menurut Dato’ Kamal Amir beliau dimaklumkan mengenai seorang Ahli Parlimen dari Pahang diberi surat tunjuk sebab apabila membangkitkan isu pembangunan koridor wilayah timur yang membabitkan Kelantan, Terengganu, Pahang dan Endau di Johor.

“Kalau di Parlimen tak boleh mengemukakan pandangan, di mana lagi YB terbabit mahu menyampaikan masalah rakyat yang diwakilinya?” ujar Dato’ Kamal Amir. Beliau mengakui menerima maklumat mengenai Ahli Parlimen yang berani mengkritik projek kerajaan akan menerima surat tunjuk sebab.

Seterusnya Dato’ Kamal Amir berkata, isu pembangunan koridor wilayah timur menimbulkan keraguan majoriti penduduk di negeri Pahang yang melihat tak banyak peluang boleh dimanfaatkan oleh rakyat di negeri itu. Justeru beliau menambah, memang wajar suara rakyat di Pahang disampaikan ke Dewan Rakyat, bagi membolehkan kerajaan mengambil langkah positif.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive