KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 17, 2008

Media Arus Perdana Bodoh?

erisar.blogspot

Agaknyalah kot, Dua tiga kali juga aku tertanya-tanya sebelum aku buat kesimpulan ini. Kalau sekali salah, makanya kesilapan. Kalau berkali-kali diulang, memang tak lain dah tak bukan… selain dari perkataan pengampu besar (atau berat sebelah), media arus perdana Malaysia juga bolehlah dinobatkan sebagai media yang bodoh, mungkin terbodoh di dunia, atau juga di seluruh galaksi bima sakti. Dan galaksi – galaksi lain yang mungkin wujud. Patutnya media arus perdana Malaysia ini, diflush ke dalam lubang hitam di angkasa lepas.

Kenapa aku kata media Malaysia ini bodoh?

Parlimen sudah dibubarkan pada 13 Februari, pada malamnya berkumandanglah berita di waktu perdana mengenainya. TV3 masih tertidur semasa menulis ayat berita dengan memanggil Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi (AAB) sebagai Perdana Menteri.

Berita tadi pula, memanggil Dato Seri Najib Tun Razak sebagai Timbalan Perdana Menteri. Surat khabar NST hari jumaat juga dengan tidak segan silu merujuk AAB sebagai Perdana Menteri.

Parlimen sudah dibubarkan, mana ada jawatan PM atau TPM? Kerajaan pun sudah tiada. Mungkin kerajaan yang sama akan naik, tapi bagi tempoh 13 Februari sehingga petang 8 Mac, Malaysia tidak ada parlimen. Kalau tiada parlimen dari mana datangnya PM dan segala jenis mak nenek menteri kabinet yang lain?

Aku juga rasa nak muntah darah dengan cara media arus perdana dipergunakan untuk parti BN berkempen. Semuanya baik, semuanya elok di pihak BN. Najib pergi ke tanah felda pun duk siar cakap kerajaan dah bagi tanah dah bagi itu ini, buat apa undi parti lain? Aku nak juga dengar kempen parti sebelah satu lagi di kaca tv.

Berita malam tadi memualkan aku sampai aku hanya boleh tengok berita 5minit pertama sahaja. Diceritakan ‘satu pertubuhan tidak berdaftar’ buat demonstrasi untuk menghalang proses pilihanraya.

What??????? Putar belit apakah ini? Setahu aku, kumpulan Hindraf itu berkumpul untuk berjumpa AAB untuk memberi bunga ros. Berkenaan pula mereka ingin membuat rayuan pembebasan pemimpin – pemimpin HINDRAF yang di tahan di bawah aksa ISA. Jadi apa kaitan demonstrasi pembebasan pemimpin Hindraf dengan dakwaan berita yang mengatakan ia menghalang proses pilihanraya? Betul betul aku rasa nak terajah sahaja tv ketika itu. Tapi kalau terajang nanti, aku juga yang perlu beli tv baru. (Hehe) Sudahnya terkeluar ayat-ayat yang membuatkan aku segera beralih tengok 712. Tengok berita celebriti Amerika lagi bagus. Tidaklah sampai ayat-ayat tidak elok keluar dari bibir aku.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive