KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 17, 2008

RAWAT UMNO DULU - TG Nik Aziz

Rawat Umno dulu - Mursyidul Am PAS
Helmi Khalid
harakahdaily.net

ALOR STAR, 17 Feb (Hrkh) - Menteri Besar Kelantan, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menyarankan Umno dan BN supaya merawat diri sendiri dan tidak perlu merawat Kelantan, kerana di sana sudah ada doktor dan hospital tersendiri dan rakyat Kelantan sihat belaka.

"Umno yang perlu dirawat, beri Al-Quran Umno tolak, beri perintah Allah Umno tolak, cerita tentang kebaikan Islam juga Umno tolak, jadi seharusnya Umno yang mesti dirawat terlebih dahulu," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar di Kompleks PAS Kedah, di sini sebaik selesai menyampaikan ceramah Perdana bersama Presiden PAS, Tuan Guru Dato' Seri Abdul Hadi Awang dan Timbalan Mursyidul Am PAS, Dato' Dr. Haron Din.

"Banyak penyakit dalam Umno, berebut pangkat, iri hati dan ini semua perlu diubati, tak mahu kepada Islam lebih berat, berubatlah segera, rakyat Kelantan dah ada doktor, dah ada hospital sendiri, kami aman di Kelantan," sambung beliau.

Tuan Guru berkata demikian sebagai respon kepada kenyataan Timbalan Perdana Manteri, Dato' Seri Najib Tun Razak yang mendakwa kononnya BN bertekad mengambil-alih teraju kerajaan negeri bertujuan merawat Kelantan.

Tiga pemimpin tertinggi parti itu hadir ke Kedah sempena program Jelajah Presiden yang berakhir di sini semalam.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Pusat, Haji Mahfuz Omar yang ditemui mengucapkan syabas kepada rakyat Kedah di atas sambutan hangat yang diberikan.

"Siri terakhir Jelajah Presiden ini memperlihatkan sambutan luar biasa rakyat dari pelbagai kaum di Kedah terhadap tiga pimpinan utama PAS di Sungai Petani, Pendang dan Kubang Pasu; ceramah perdana malam ini juga mendapat sambutan luar jangkaan, Alhamdulillah.

"Kita berharap mood ini dapat dikekalkan hingga ke hari pembuangan undi, saya yakin Umno tidak senang duduk dengan sambutan yang diberikan; kehadiran Pak Lah di Kedah pada hari yang sama tidak mendapat sambutan sebegini rupa, hanya penipuan yang boleh memenangkan BN di Kedah dan di tempat lain, itu sahaja senjata terakhir mereka," ujar Haji Mahfuz. - tajdid

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive