KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Feb 17, 2008

TAKUTNYA PEMIMPIN SAMPAI JALAN PUN SESAK


imej dari Kosmo

Kerana pemberian bunga Rose kepada Dollah badawi. Kuala Lumpur sesak. Dollah tidak datang, yang datang FRU dan POLIS. Hampir 200 orang di tangkap termasuk kanak kanak. Sebelum ini, baju 'Kuning', baju berwarna 'jingga'. Warna 'Hijau' dan sekarang 'Bunga Rose' sudah menjadi perkara sensitif kepada pemimpin Barisan Nasional.

Berita kesesakan jalanraya sudah bukan menjadi satu isu penting lagi. Bukan kerana upacara itu ia menjadi sesak tetapi kerana kebimbangan para pemimpin sendiri. Sekatan jalanraya dibuat menuju ke Kuala Lumpur dan kesesakan pun berlaku. Ini berlaku pada setiap perhimpunan yang dibuat oleh mereka yang tidak setuju dengan kerajaan. Kalau perhimpunan yang dianjurkan oleh BN .... jalan lengang. Jalanraya disesakkan oleh pihak berkuasa dengan sekatan, agar pihak pengguna menyalahkan pihak yang berhimpun secara aman. Ini sudah berlaku banyak kali.

Kalau kita ingat, setiap kali Le Tour De Langkawi, setiap jalan di seluruh Malaysia akan ditutup selama 3 jam untuk pelumba. Manakala kalau pulang menyambut Hari Raya pada apa bangsa sekalipun akan turut berlaku kesesakan. Baru baru ini, Gong Xi Fat Chai telah menghasilkan kesesakan jalanraya hampir 12 jam di seluruh Malaysia. Kita sudah biasa dahhh......

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive