KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 29, 2008

3 suspek kes sepanduk hina raja dikenal pasti kata Ayub

Polis mengenalpasti tiga lagi suspek yang dipercayai terlibat dalam penggunaan kain rentang yang didakwa menghina institusi raja di negeri ini sepanjang kemelut pelantikan Menteri Besar.

Ketua Polis negeri, Datuk Ayub Yaakob berkata, tindakan susulan akan diambil terhadap suspek berkenaan namun enggan mengulas lanjut mengenainya.

‘‘Kes ini akan disiasat mengikut Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana memfitnah dan boleh dipenjara dua tahun dan denda atau kedua-duanya,” katanya ketika dihubungi di sini hari ini.

Jelasnya, siasatan juga melibatkan Seksyen 11 (2) Akta Mesin Cetak 1984 kerana kesalahan mencetak dokumen tanpa mengandungi nama pencetak dan penerbit.

Sebelum ini, empat lelaki telah ditahan di Jalan Padang Hiliran pada 20 Mac lalu dan polis merampas sejumlah 19 helai kain rentang daripada mereka.

Sebanyak 26 aduan diterima oleh polis berhubung kes sepanduk yang didakwa menghina institusi raja dan empat daripadanya telah dibuka siasatan. More....

No2umnO - Kita tengok kan sejauh mana adilnya polis nihhh...Siapa yang kena, siapa yang sediakan sepanduk dan siapa yang kena tipu. Apesal lembab sangat .....? Tak keluar TV pun, tak macam si bodoh bakar bendera dulu.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive