KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 29, 2008

Sultan Di sambut Rakyat - Penderhaka Menyembunyi diri

tranungkite
Daulat Tuanku , Hidup Sultan , Allah hu Akbar : Begitu lah laungan nyaring dan jelas menunjukkan sokongan kepada Sultan Terengganu yang juga Yang DiPertuan Agong Malaysia dalam kes penderhakaan UMNO terhadap Sultan Melayu. Lebih kurang 60 ribu rakyat Terengganu menunjukkan sokongan mereka kepada Sultan Terengganu dalam krisis pelantikan MB sementara ketua penderhaka Deris Jusoh dan pembantu penderhaka Rasool bersembunyi entah ke mana.







Kapal terbang khas Baginda Sultan Terengganu mendarat lebih kurang pukul 10 pagi dan baginda keluar dari lapangan terbang lebih kurang pukul 10.30 dengan di sambut oleh rakyat jelata dari pintu masuk bangunan lapangan terbang sehingga ke kem Askar Melayu Di Raja Seberang Takir. Semua nya bersemangat dan ceria walau pun berada di panas matahari pagi. Kereta di ikat dengan reben kuning dan banner di pamer dengan kata kata menunjukkan sokongan kepada Sultan Turut di pamer. Banner terpanjang ialah banner tandatangan rakyat menyokong sultan yang panjang nya lebih kurang 30 metre. Kanak kanak dan wanita turut serta dengan reben kuning dan baju kuning telur.
Inilah sokongan rakyat walau pun hasrat untuk menyambut Sultan Terengganu itu hanya di sampaikan melalui mulut ke mulut , internet dan surau masjid. Rakyat sentiasa bersama Kesultanan Islam Melayu dan akan bangkit bila bila masa jika perlu.
Allah hu Akbar

2 comments:

Anonymous said...

ramai rakyat Tganu ,menyambut kepulangan Duli Tuanku ,tapi berita TV1 RTM mengatakan yang sambut pak Lah balik penang 10ribu org tapi kat tv tunjuk tak sampai pun 500 org....FAKTA KE AUTA wahai RTM ....boikottttt

Khun Pana aka johanssm said...

If i am the Sultan , i be really pissed off and calls for another election.

Posting terkini

Blog Archive