KONGRES PKR ...LIVE !!! -----> cakkk kat sebelah
Hari terakhir perbahasan Kongres LIVE .... !!!!
Jadual 3 hari KONGRES - DISINI
---------------

HOME [no2umno]

Mar 29, 2008

Abdullah bin Ahmad Badawi Telah Kecundang


sebastianjoshua.

Siapa sangka, suatu ketika dahulu, 300 berani mati Spartian bertempur dengan 100,000 Persian dalam suatu sejarah yang gemilang. Keberanian 300 mereka telah meniup semangat seluruh Spartian mempertahankan Greek dari di tawan oleh puak Persian.

Mungkin itu cerita orang kafir, mari kita lihat pentempuran bersejarah Badar yang menyaksikan orang Islam bangkit mempertahankan Agama Allah.

Itu kita tengok sejarah dulukala. Banyak sejarah bermula dari Nabi Allah Adam a.s lagi mencatatkan bahawa ‘Mereka Yang Berada Di Langit’ akhirnya akan runtuh bersama keegoan, kerakusan, ketamakkan diri mereka sendiri.

Siapa sangka rakyat boleh bangkit dan berjuang mempertahankan maruah Agama, Diri, Keluarga, Bangsa dan Negara. Siapa sangka Barisan Nasional yang dulunya di puja-puja telah menjadi racun merosakkan jiwa insan manusia di bumi Malaysia yang tercinta ini.

Ketika PRU 10, aku merupakan peraih undi di International School kat Ampang (dekat Kelab Darul Ehsan). Setelah jam 5 maka kami bersalam dengan orang-orang BN. Seorang Datin datang kepada ku dan berkata “kamu tahu, kalau bukan kerana Mahadhir, kamu ni tak akan dapat pakai komputer pun.” Aku terdiam, bukan kerana tak terjawab TETAPI aku sedih melihat skop pemikiran mereka yang masih lagi terkunci didalam tempurung.

Singapura tak da Mahadhir, Amerika negara kafir, Eropah lagi jauh negara kafir dari kita. TETAPI mereka cukup maju dan makmur berbanding dengan kita yang kononnya Islam Hadhari.

Sudah 50 tahun merdeka dan sudah 50 tahun kita memberi peluang kepada Barisan Nasional memerintah. KITA MASIH KETINGGALAN dari serba serbi kecuali, Kita transit pelacuran, Kita pusat judi, Kita tempat berkumpulnya pelbagai dadah. Dan macam-macam lagi benda mengarut yang dihumbankan di negara kita.

Bangunan saja moden tetapi mentaliti terlalu kuno. Itu pun kalau bangunan itu tidak retak dan bocor sini sana.

Sudah 50 tahun kawan, sudah 50 tahun rakyat memberi mandat kepada Barisan Nasional untuk memakmurkan negara. Apa yang kita lihat sekarang, jenayah berleuasa, golongan muda yang hilang arah, kemiskinan tegar yang bersepah, kehidupan yang bercelaru dan pelbagai lagi. Cakap apa lagi yang di dunia ini ada, semuanya ada di Malaysia.

Apa yang telah terjadi kepada cucu Syeikh Abdullah Fahim ini. Dari seorang yang kononya ‘Mujahid Islam masa kini’ (Dato’ Pirdaus Haji Ismail) menjadi seorang yang amat dibenci bukan sahaja oleh rakyat jelata malah para puak UMNO hampir seluruh Malaysia.

2004 merupakan tahun kebanggaan Abdullah dengan penampilan beliau sebagai seorang cucu ulama terkenal (mufti pertama Pulau Pinang) malah dilihat cukup baik berbanding era Tun Mahadhir. Kemenangan besar yang diperolehi menyebabkan Manusia Leka Dengan Kuasa Yang Ada.

Teringat kisah seorang kawan yang mengaku diri berasal dari keturunan Nabi Muhammad s.a.w. Aku tanya dia, “kau ni dari susur galur sebelah mana? Sebelah Umar ke sebelah Abdullah? “ Dia terdiam. Aku sambung “Biasa yang terkenal datang dari susur galur Umar”. Dengan cepat dia menjawab “Memang, aku dari susur galur Umar”.

“Umar bin Abdul Mutalib tu kalau kau nak kenal ialah Abu Jahal yang terkenal dengan sifat jahatnya kepada anak buahnya iaitu Nabi Muhammad s.a.w” tempelak aku kepada dia. Inilah akibatnya kalau kita percaya bahawa dari anak cucu orang baik-baik, maka DIA pun baik jugak.

Maka pada kali ini aku mengemukakan firasat aku berkenaan dengan Abdullah ini.

Mengikut pandangan ‘tanah’ melayu Malaysia yang kian lemah diperkosa oleh manusia bernama Ham’No yang rakus silih berganti –
Mengikut perasaan ‘air’ hujan dan banjir yang sentiasa melanda tanpa mengira musim -
Mengikut ‘api’ yang membakar hati menjadi panas membara kesan kenaikan barangan yang melampau –
Serta
Mengikut perubahan ‘angin’ lagu Wind of Change Scorpion yang meniup kencang panji panji kebenaran -

Aku berpendapat, setelah melihat satu bintang yang mulanya bersinar megah ketinggian 35 Darjah ufuk Barat Daya pada kira-kira 5 tahun dulu telah hilang secara tiba- tiba DAN satu susunan gugusan bintang dari timur timur (boleh dilihat selepas solat maghrib) mulai bersinar…

Boleh aku katakan…

Abdullah bin Ahmad Badawi akan diangkat turun dari kerusi Perdana Menteri SEBELUM datang 2009 OLEH orang beliau sendiri.

Abdullah sudah silap memilih tarikh 8 Mac 2008. Menurut ilmu metafizik http://www.askbatrisyia.com/s... nombor 8 itu bermakna Lawan dan orang yang hari lahir adalah 8 akan menjadi orang kuat melawan. Pada tarikh 8 itu aura orang-orang 8 ini begitu tinggi dan semangat melawan mereka amat hebat; Siapa antara orang yang lahir pada 8 ini;

1. Lim Guan Eng – 8 Dis 1960
2. Ir. Mohammad Nizar – 17 Mac 1957 (1+7 = 8)

Orang yang lahir pada tarikh 1 merupakan seorang pemimpin yang hebat, mari kita lihat siapa mereka

1. Anwar Ibrahim – 10 Ogos 1947
2. Mahathir Mohamad – 10 Julai 1925

Abdullah bin Ahmad Badawi? Bintangnya sudah hilang dilitupi permasalahan yang begitu besar yang di dokong oleh perasaan riak takbur sombong bongkak besar diri tak’bur pandang hina dan pandang rendah orang lain terasa diri hebat terasa megah dah ujud

Maka beliau akan tumbang bersama sebuah parti yang begitu megah, Barisan Nasional.

Aku ingin merapu panjang, berkenaan dengan ISA dan BTN tetapi masa tidak mengizinkan. Tunggu sehingga aku kembali.

0 comments:

Posting terkini

Blog Archive